Автопілот седана Tesla запідозрили у загибелі водія

размещено в: Новости | 0
Автопілот седана Tesla запідозрили у загибелі водія
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Tesla Motors оприлюднила інформацію про те, що сталося ще в травні смертельний інцидент за участю люксового спортивного седана Model S виробництва компанії. Автомобіль з включеним “автопілотом” в’їхав на нерегульованому перехресті під які рухалися перпендикулярно фуру. Водій Tesla отримав важкі поранення і пізніше помер у лікарні.

У Tesla Motors зазначили, що одразу повідомили про ДТП (воно відбулося в травні у Флориді) в Національне управління безпекою руху на дорогах (NHTSA). Тепер компанії стало відомо, що відомство днем раніше відкрило розслідування з метою з’ясувати роль “автопілота” в аварії та вивчити особливості його роботи. Тому в Tesla вирішили розповісти про подію в офіційному блозі.

Автовиробник звинувачує в трагедії рідкісне збіг обставин. За версією компанії, в момент ДТП погода була сонячною, і ні водій, ні сенсори автопілота Model S не розпізнали на тлі яскравого неба яскраво освітлений сонцем борт причепа. Великий просвіт під причепом (седан вдарився лобовим склом в край днища фури) став причиною того, що системи активної безпеки Model S не спрацювали. В аналогічних зіткненнях на тій же швидкості, але при ударі в передню частину автомобіля, життя водіїв, як правило, нічого не загрожує.

Зараз, повідомили в NHTSA виданню The Verge, слідчі намагаються з’ясувати, чи спрацював автопілот в цьому ДТП так, як повинен був виходячи з норм проектування. У відомстві підкреслюють, що відкриття розслідування не означає, що до справжнього моменту встановлено наявність або відсутність в автомобілі якого-небудь дефекту.

У Tesla вказують на ряд фактів, покликаних запобігти формування в суспільстві негативного ставлення до технологій компанії у зв’язку з аварією. По-перше, автопілот в автомобілях Model S за замовчуванням вимкнено, а при включенні повідомляє, що функція знаходиться в стадії бета-тестування. Під час руху з включеною системою автоматичного керування водій повинен весь час тримати руки на кермі (це контролюють датчики) – в іншому випадку машина почне плавно скидати швидкість і в результаті зупиниться. Загалом, власники Tesla поки використовують автопілот на свій страх і ризик. По-друге, в Tesla наводять статистику: автомобілі компанії проїхали з включеним автопілотом в загальній складності понад 209 млн км. В середньому одне ДТП з летальним результатом у США відбувається кожні 151 млн км, у світі — кожні 96 млн км.

При цьому, зазначає The Verge, деякі експерти в області самокерованих автомобілів критикували Tesla за те, що компанія зробила свою систему автопілота доступною так рано. За словами одного з інженерів Volvo, система “створює у вас враження, що робить більше, ніж робить в реальності”. Іншими словами, автомобіль справляється з більшістю ситуацій так легко, що водієві здається, ніби він здатний впоратися з чим завгодно. Tesla далеко не єдиний автовиробник, який розробляє автопілот. Але конкуренти компанії Ілона Маска поки тестують свої системи приватним порядком, не роблячи їх доступними всім бажаючим власникам сумісних машин.

Джерела: Tesla Motors, The Verge

Оставить ответ