Щотижнева програма Вести.net від 19 грудня 2015 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 19 грудня 2015 року
1 голосов, 4.00 общий. рейтинг (83% сумма)

Після досить довгої подорожі по Китаю я повернувся в Москву. Велика частина цієї подорожі припала на одне місто — Шеньчжень, який сам по собі більше іншої країни, але до цього ми ще повернемося, а зараз — до заключної частини мого відрядження — міжнародна Інтернет-конференція в Учжене.

Якщо коротко — це сама незвичайна Інтернет-конференція, на якій я коли-небудь був присутній. По-перше, відкривали її лідери держав: голова китайської народної республіки і прем’єр-міністр Росії. Відповідно, мова йшла про глобальну Інтернет-політики.

Справа в тому, що регулюючий орган всесвітньої мережі, Інститут доменів ICANN, підпорядковане міністерству комерції США. Не можна сказати, щоб всім це подобалося. До 2013 року велася умоглядна міжнародна дискусія, кому б ці функції треба було б передати. Той рік став прикордонним. Після одкровень Сноудена американський контроль над Інтернетом перестав влаштовувати всіх. Після року роздумів прийшли до якоїсь, досить умоглядної моделі міжнародного контролю, побудувати яку так і не встигли. Американці в односторонньому порядку призупинили процес. І ось тепер в Учжене, вперше на такому високому рівні, названий претендент на роль регулятора. Можливо, вже сама конкретика цього заяви якось вплине на ситуацію.

Другий момент російсько-китайської програми на форумі — круглий стіл прем’єра з представниками російського і китайського бізнесу. В якості головної запрошеної зірки тут виступав Джек Ма — глава холдингу Alibaba і найвідоміший Інтернет-підприємець Піднебесної, бізнес якого зараз оцінюється більш ніж в 40 мільярдів доларів. Він був головним магнітом для російських учасників столу. Крім того, що всі до нього підійшли, для того, щоб, як мінімум, сфотографуватися і вручити візитку, голова YotaPhone Мартинов встиг ще щось розповісти і, мабуть, домогтися якогось схвалення. Можливо, мова йшла про жарт. У своїх виступах росіяни прямо говорили, що з допомогою Alibaba вони б досягли набагато більших результатів. Китайці, відповідно, апелювали до Медведєва. І пропонували хто що. ZTE — допомогти побудувати розумні міста. Представник холдингу Tencent розповідав про свою дружбу з Mail.ru, торгівлі іграми і про те, що у росіян добре виходять гри як раз на військову тему, очевидно, маючи на увазі танки Варгейминга і Армату. Ну, а Джек Ма — про готовність допомогти організувати майданчик для електронної торгівлі всередині нашої країни і на зовнішні ринки. Оскільки прем’єр перед своїм візитом до Китаю говорив про те, що Росія намагатиметься побудувати свій майданчик для Інтернет-торгівлі вітчизняними товарами, у тому числі і за кордоном, журналісти тут же оточили присутнього там голову пошти Росії з природними питаннями — не на базі чи пошти буде створюватися така майданчик, готова пошта працювати на експорт. Схоже, така можливість існує.

Повернемося на старт мого китайського подорожі, місто Шэньжэнь. І для початку коротка замальовка про самому місті. І замітки ці цілком профільні, не краєзнавчі, тому що в західних ЗМІ Шеньчжень прийнято називати китайської силіконовою долиною, або заводом електроніки планетарного значення.

Важко собі уявити, але ще 35 років тому на місці Шеньчженя була пустка і рибальське село. Це територія була обрана в якості першої, і як тепер уже зрозуміло, самої успішної особливою економічною зоною Китаю, яка охоплювала британський, тоді ще, анклав Гонконгу. Торговельні та фінансові можливості Гонконгу дозволили виростити величезний місто електронної промисловості. Зараз в Шеньчжені і околицях живе 18 мільйонів чоловік, а до кордону і з китайською, і з гонконгської боку можна доїхати на метро.

Широким масам Шеньчжень став відомий, як материнський місто компанії Hon Hai (її західне назва-Foxconn), вона збирає для всього світу “айпади” і “айфони”. Ця компанія, не китайська, до речі, а тайванська, розпочала тут свою діяльність у 1988 році. І приблизно в цей же час в Шеньчжені почали рости і свої власні гіганти хайтек-прома. Один з найбільш молодих та ранніх — TCL, який, втім, під цим ім’ям в Росії не знають зовсім.

TCL — одна з самих перших китайських корпорацій-виробників техніки. Була заснована в 1981 році. Ця абревіатура розшифровувалась тоді наступним чином – “Тру чайна лайон”, тобто — “справжній китайський лев”. Бог знає чим вона там займалася, тому що робить цей лев і холодильники, пральні машини і телевізори, а це, по-моєму, найбільш прибутковий напрямок, зовсім не представлене в Росії. Але 16 років тому з неї виділили “доньку” — підрозділ мобільної техніки.

Ми вибрали ALCATEL-TCL ще й тому, що на прикладі цієї марки видно, як еволюціонує китайська стратегія. Спочатку випускалися максимально дешеві телефони, чому сприяла дешевизна робочої сили, потім купувався бренд для виходу на західний ринок, і продукція підростала в ціні, із зростанням заробітної плати, а вона в Шэньжэне зараз в середньому близько 35 тисяч в перекладі на рублі, виробництво доводилося автоматизувати, але це все історія циклу.

“Індустрія смартфонів схожа на золоту лихоманку. Спершу всі кинулися на цей ринок через фантастичних темпів зростання, ну і цін, звичайно, що означало великі бариші. Ось все туди і побігли. Тільки в регіоні Азія-Тихий океан більше тисячі брендів мобільної техніки. Але тепер настає інша фаза: у всіх покупців вже є смартфон, і ринок починає займатися заміною, відновленням телефонів. Це зовсім інша історія з іншого динамікою. І прибули на такому ринку дістануться не всім, тому кількість гравців зменшиться. Щоб вижити ви повинні бути великими — розмір має значення. Так можна економити на витратах виробництва. Потрібно вміти працювати з різними каналами продажів — і інтернет, і торгові мережі, і оператори зв’язку. І — потрібно відрізнятися від інших, виділятися”, — говорить головний менеджер TCL-ALCATEL Європа Алан Пэкири.

Виділятися тут вирішили за рахунок персоналізації. Смартфони зараз всі роблять з доступних всім елементів, “операційка” — одна і та ж, “андроїд”, у загальному і цілому, майже стандартний товар. А от якщо зробити на нього великий вибір корпусів, це може прив’язати покупця емоційно. Смартфон-то у нього буде особливий.

Або ось ще один шлях. Це, до речі, новинка. Щось середнє між телевізором, планшетом і фоторамкою. Тут персоналізація за рахунок вмісту. Один екран сімейний, з записочки один одному, телепрограмою або погодою, другий — з рецептами страв, третій — сімейне ip-телебачення. Очевидно, користуватися такою штукою будуть здебільшого на кухні за їжею або готуванням.

Але найбільші надії у TCL покладають на наступну лихоманку — IOT – “Інтернет речей”.

“Ще одна перевага TCL в тому, що ми робимо цілий спектр пристроїв — від телевізорів до холодильників. І коли набере чинності хвиля “Інтернет речей”, у нас буде вся лінійка, вся екосистема. Сьогодні ніхто не знає, що стане основою “Інтернету речей”. Є багато ініціатив. У Google Android є своя версія, але вона не єдина, і ми розглядаємо всі варіанти. Я б сказав, ми дуже відкриті в цьому сенсі, включаючи розробку свого рішення для “Інтернету речей”, ми великий холдинг та можемо собі дозволити досить масштабні інженерні проекти”, — говорить Пэкири.

Шеньчжень — батьківщина ще одного китайського хай-тек холдингу. У 1987 році, на самому початку зростання світового заводу електроніки, колишній заступник начальника інженерних військ армії Китаю заснував компанію. Назва її складалося з двох ієрогліфів. Один з них перекладається як “квітка” або “Китай”, а другий – “дія” або “досягнення”. Загалом, це Huawei, “китайське досягнення”. І через 30 років воно виглядає так: це найбільший в світі виробник телекомунікаційного обладнання, який, втім, на сьогоднішній день став третім за розміром гравцем ринку смартфонів.

Вдалося це, в першу чергу, завдяки феноменальному зростання продажів виділеного в окремий підрозділ бренду Honor, націленого на молодь і так званих жителів мережі — покоління 2000-х років. Порівняно з минулим роком Honor показав зростання в десятки відсотків, і Huawei тому приводу влаштував на минулому тижні фестиваль бренду в Шэньжэне. Не можна сказати, щоб на цей фестиваль люди юрбами валили, але це не затьмарило свята. Основних цілей вдалося досягти — найближчий конкурент Huawei, китайська компанія Xiaomi, залишилася позаду. І це при тому, що Honor використовував весь репертуар маркетингових трюків того ж Xiaomi: продаж в інтернеті, тільки в спеціально призначені тимчасові вікна, дуже дешево — всі елементи для створення ажіотажу. Втім, тільки фестивалем справа не обмежилася. Була проведена по-китайськи плутана і довга прес-конференція, в якій змішали в купу новини Huawei і ніби окремого бренду Honor, але показали новинку — телефон Honor 5X, майже точну копію більш дорогих моделей, але при цьому за ціною серйозно нижче 20 тисяч рублів. Про його настроювані властивості постараюся розповісти в наступній програмі.

Але найцікавіша частина прес-конференції полягала в анонсі, який потрапляє в загальний тренд.

“У Китаї всі згодні з тим, що наступна хвиля попиту доведеться на екосистему електроніки «розумний будинок, розумна сім’я». Але великі гравці зараз пропонують закриті рішення. І для того, щоб управляти різними пристроями, потрібні різні системи. Ми випускаємо нову відкриту “операційку” для інтернету речей LiteOS, протокол зв’язку c пристроями Hilink, і сподіваємося подолати розрізненість, тому що вже уклали угоди з 60 компаніями-виробниками побутової техніки. Правда, все це поки призначене тільки для внутрішнього ринку Китаю”, — говорить президент HONOR Джордж Джао.

Опенсорсная микрооперационка для “Інтернету речей” і протокол для зв’язку з пристроями запустяться в наступному році. Причому, обіцяють, що “операційка” буде неймовірно маленька, ледь не 10 кілобайт, значно менше гугловський, і буде працювати з чіпами Huawei, які зможуть переходити від режиму сну до робочого за 700 мілісекунд, що означає можливість тримати їх в “стендбай” майже завжди, і при цьому, реагувати на події, тобто вони будуть економічними. Є передумови до того, що почин буде вдалим. Серед партнерів нової системи вже є китайський гігант з виробництва побутової техніки Haier і TCL, про який ми сьогодні розповідали. Так що цілком можливо, що і Google і Apple на цей раз доведеться здригнутися.

Оставить ответ