Щотижнева програма Вести.net від 20 лютого 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 20 лютого 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Привіт, планета, це програма Вести.net на цей раз з лігва Mail.ru Group, та приїхали ми сюди тому, що компанія спромоглася вивести один зі своїх продуктів на Smart TV. Який же це продукт, цікаво? Не те, щоб це було головною темою тижня, тому повернемося до Mail.ru пізніше.

А для початку — сама дивна новина тижня, яка при цьому є елементом набагато більш широкої, глобальної історії. В Apple відмовилися створювати програму для злому iPhone.

“Уряд США вимагає від Apple безпрецедентних кроків, які загрожують безпеці наших користувачів. Ми виступаємо проти цієї вимоги, яка може мати наслідки, що виходять за рамки даного судового розгляду. Ми закликаємо до публічного обговорення цієї ситуації і хочемо, щоб наші користувачі і співвітчизники розуміли, що стоїть на кону”. З таких слів починається відкритий лист Тіма Кука, опубліковане на сайті Apple після того, як суд зобов’язав Apple створити спеціальну версію операційної системи для того, щоб зламати телефон терористів, які влаштували перестрілку в місті Сан-Бернардіно.

У своєму листи Кук пояснює відмову компанії випускати метод обходу систем безпеки для iOS. “Ми зробили все, що було в наших силах, щоб допомогти з розслідуванням. Але тепер уряд США просить від нас того, чого у нас немає, і чого ми не хочемо створювати з міркувань безпеки. Вони просять нас створити бекдор для iPhone. Точніше, ФБР хоче, щоб ми випустили нову версію операційної системи без найважливіших елементів безпеки. Якщо така система, яка на сьогоднішній день не існує, потрапить не в ті руки, то з її допомогою можна буде зламати будь iPhone.”

Нагадаємо, що в ході розслідування перестрілки в Сан-Бернардіно агенти ФБР знайшли смартфон терориста, але не змогли його розкрити. Пославшись на нормативний документ ще 1789 року, правоохоронні органи зажадали від Apple створити те, що в Купертіно назвали універсальним ключем від будь-якого iPhone. Суд підтримав прокуратуру, і тепер Тім Кук апелює до громадськості, стверджуючи, що уряд США може піти і далі, і, скориставшись тією ж правовою нормою, може зобов’язати Apple вбудовувати в свої телефони шпигунське ПЗ, здатна перехоплювати повідомлення, фінансові та медичні дані, стежити за місцем розташування користувача без його відома включати запис з мікрофона та камери пристрою.

Курт Опсал, генеральний радник Фонду Електронних Рубежів, некомерційної правозахисної організації, виступив у цій суперечці на стороні Apple. За його словами, якщо уряд США зможе примусити Apple піти на поступки, то так само вчинять уряду Росії і Китаю.

Варто також зазначити, що ці розгляди відбуваються на тлі глобальних дискусій, розпочатих ще Едвардом Сноуденом. Мова йде про свободу шифрування даних, доступ правоохоронних органів до особистого листування громадян.

Відповіддю Apple з боку американських держорганів стала заява глави розвідувального комітету Сенату США: Америці потрібен закон про кримінальну відповідальність для тих компаній, які відмовляються співпрацювати зі спецслужбами. Так що якщо Apple все-таки поступиться, то одкровень Сноудена вже й не знадобиться: до всіх пристроїв спецслужби отримають доступ цілком офіційним чином. Втім, Apple вже підтримали Twitter, Facebook і Google.

А тепер — винахід тижня. Прямо як з фантастичних книжок, фільмів і коміксів. Вчені з Саутгемптонського університету винайшли новий накопичувач інформації, здатний зберігати дані протягом декількох мільярдів років. В якості носія використовується особлива скляна наноструктура, яка зберігає інформацію у форматі, названому 5D. Тобто кожен елемент пам’яті, в який записують інформацію, має не тільки певну позицію в тривимірному просторі диска, але ще й орієнтацію.

Вперше нову технологію продемонстрували в 2013 році. Тоді максимальний обсяг збережених даних не міг перевищувати 300 кб. Тепер же ці накопичувачі можуть вмістити понад 360 терабайт даних.

ЗМІ називали нову технологію “Кристалами пам’яті Супермена” за очевидну подібність з інформаційним сховищем героя коміксів. Так само, як і вигадані кристали, справжні можуть зберігатися практично вічно: вони витримують нагрівання до 1000 градусів за Цельсієм, а при кімнатній температурі проживуть більше 13 мільярдів років. Вчені вже записали на нові накопичувачі найважливіші, на їхню думку, документи людства, зокрема, декларацію прав людини, Біблію і “Оптику” Ньютона.

Втім, головна проблема будь-якого накопичувача криється не в терміні його життя, а в можливості читання з нього даних. Вже сьогодні надзвичайну складність викликає читання навіть звичайних дискет, з’явилися лише в 1970-х роках. Судячи з світовим трендам, людство скоро відмовиться і від дисків. І складно сказати, яким чином люди будуть читати ці вічні кристали, коли пристрої, протоколи і програми для їх читання кануть в лету.

Зараз виробники намагаються не тільки зберігати, але й обробляти дані відразу на одному пристрої. Так, наприклад, Intel ще в минулому році продемонстрував свій твердотільний накопичувач Optane — якусь проміжну сходинку між жорсткими дисками оперативною пам’яттю. В його основі теж лежить багатовимірна безтранзисторная система зберігання даних — 3d-cross-point, завдяки якій складні завдання, наприклад, аналіз баз даних, будуть проводитися не окремим процесором, а безпосередньо в пам’яті.

Явний тренд тут — спроба геометричної оптимізації запам’ятовуючих пристроїв, тобто як можна більш щільна і хитра упаковка комірок пам’яті. Справа в тому, що стандартний спосіб зменшення окремих осередків і збільшення їх обсягу, схоже, досяг межі. І тепер виробники намагаються збільшити поверхню накопичувачів за рахунок їх більшої пористості. Тут треба зауважити, що настільки довго зберігання на скляних дисках, звичайно ж, має на увазі під собою неможливість перезапису. Тобто це такий архів назавжди — максимум, з можливістю дописування на вільне місце. І, звичайно, цікаво, як довго 360 террабайт будуть бути записуваний в стеклк — є підозра, що не мільярди років — але і не годинник. Так і пошук потрібної інформації на такому диску теж може зажадати посидючості.

Тепер повернемося до анонсу для Smart TV від Mail.Ru Group. Новина, як вже було сказано невелика, але цікава. Соціальна мережа “Однокласники” запустила на платформі Smart TV відео-сервіс.

Поки що іконка програми з’явилася тільки на “розумних телевізорах Samsung, соцмережа чекає схвалення свого додатку від іншого корейського виробника LG. Це не перша спроба Mail.Ru Group вийти на головний екран вітальні: майже два роки тому для Smart TV було зроблено повноцінне додаток соцмережі Вконтакте, і протрималося воно на телевізорах не більше тижня: Samsung видалив його дистанційно за порушення авторських прав — через піратського контенту, який завантажують в соцмережу самі користувачі.

В Mail.Ru Group урок засвоїли. “До того, як була розпочата розробка, ми зустрілися з представниками LG і Samsung, — розповідає Марина Краснова, керівник проекту “Відео” соцмережі “Однокласники”. — Ми забезпечили премодерацію контенту, який ми розміщуємо на телевізорі. Цим займається окрема редакторська служба, яка у нас запущена і працює в тому числі на весь портал”.

Поки що додаток працює без необхідності логінитися в нього, в ньому немає ні реклами, ні можливості робити покупки — це явно тест. Підтвердження тому — невеликий вибір серіалів, відсутність кіно. Очевидно, що стороннього вмісту з правами для виходу на Smart TV у Mail.Ru Group дуже мало. Набагато більше вебконтента — тих самих користувальницьких роликів, відібраних редакторами. Втім, ролики виглядають на телевізорі дивно з-за того, що мережеве відео дуже часто буває невисокої якості.

Більш якісна картинка у іншого інтернет-продукту: веб-серій, виготовлених спеціально для споживання в мережі тематичних передач. Також у проекті повинна з’явитися продукція видеоблоггеров. Ще “Однокласники” намагаються стати хабом роздачі російських телеканалів, в основному в розрахунку на які мешкають за кордоном російськомовних глядачів, але набір каналів поки вкрай малий.

Загалом це пробний, без особливих витрат і вкрай обережний крок на платформу, де присутність нелегального відео карається майже миттєво. При цьому вже зараз Smart TV дає більшу частину виручки інтернет-кінотеатрам, що працюють в Росії. В Інтернеті, де наступ на піратський контент йде набагато повільніше, у Mail.Ru Group — величезні аудиторні показники. Дуже добре себе почуває холдинг і на мобільній платформі. А ось Smart TV в портфоліо фактично було відсутнє.

“Російська аудиторія на Smart TV – 7 мільйонів на всіх платформах, — говорить Марина Краснова, керівник проекту “Відео” соцмережі “Однокласники”. — Для нас це невелике збільшення, але цікава — тому що за останній рік аудиторія збільшилася більше, ніж на 30 відсотків”.

А тепер — до улюбленої теми: носимой електроніці, причому до тієї її різновиди, про яку говорити “носиться” — нерозумно. Тому що це одяг.

Intel дістався до престижних показів New York Fashion Week. На другий день тижня моди на подіум вийшли моделі дизайнера Беккі Маккэрен буквально світяться сукнях. Модельєр зробила найменші интеловские процесори Кюрі частиною костюмів, що дозволило висвітлити. На руки дівчат були надіті тонкі м’які датчики, які у відповідь на легке натиснення “включали” сукні. За словами дизайнера, технологія так проста, що до масового виробництва всього кілька кроків.

Такий варіант важко назвати “розумної” — в прямому сенсі — одягом, але він точно потрапляє в тренд. Intel перейнялася smartwear-одягом давно. Два роки тому глава Intel Брайн Крзанич по секрету показав Уолту Моссбергу прототип “розумної” сорочки. “З одного боку — ми працюємо над наступним етапом — йдемо в переносну електроніку, інтернет речей — дуже активно, — сказав він. — Але я не здаюся щодо ринку смартфонів і планшетів, я не хочу, щоб зосереджувалися тільки на наступному етапі. Але — дозвольте мені вам дещо показати: начебто працює. Це пересувна сорочка”. “А я думав, всі сорочки – носяться”, — зауважив у відповідь Моссберг.

Крзанич тоді розповів, що прототип “розумної” сорочки від Intel оснащений власною компактної батареєю та набором сенсорів, які відстежують показники її власника. Сенсори збирають дані про фізичний і навіть емоційному здоров’я людини і передають їх на смартфон. І що призначена сорочка для спортсменів — велосипедистів, наприклад.

Треба сказати, в цьому сегменті IT-простору стає все тісніше. Компанія Samsung днями пообіцяла привезти на міжнародну виставку в Барселону кросівки. Звичайні, на перший погляд, але всередині пристрій, що отримало назву IOFIT. Воно забезпечене акселерометром і датчиком тиску, які взаємодіють з мобільним додатком. І все це разом, очевидно, розрахована на більш або менш серйозні заняття спортом.

Судячи з опису, взуття від IOFIT здатна вимірювати не тільки кількість кроків, але і постановку ступні, центр маси тіла, температуру ніг тощо. Ці дані можуть приходити в режимі реального часу на смартфон тренера, а той вже, якщо потрібно, скоректує дії спортсмена. За даними виробників, кросівки можна спокійно прати, а внутрішнього джерела живлення вистачить на 7-10 днів роботи. Smart shoes підтримують бездротову зарядку, а батарея вміє розпізнавати, коли взуття не використовується, і зберігати заряд.

Розробкою “розумної” взуття займається стартап Salted Venture за підтримки Samsung Creative Lab. IOFIT націлені на ринок фітнес-пристроїв і будуть конкурувати з фітнес-браслетами і “розумними” годинами. Творці запевняють, що успіх гарантований. Залишилося тільки знайти партнера, який вміє шити кросівки. Судячи з усього, шукати його будуть саме на найближчій великій виставці – на Всесвітньому мобільному конгресі, який стартує в Барселоні на наступному тижні. Як було заявлено, прототипу “розумних” кросівок відведуть окремий стенд. І наша команда його обов’язково там відвідає.

Тут, звичайно, не можна сказати, що Samsung перший “гігант” на полі “розумної” взуття. Згадаймо хоча б Apple, яка разом з Nike розробила “розумні” кросівки з чіпом на підошві, який дозволяв рахувати кількість пройдених кроків і всіляко підштовхувати до занять спортом. У подібному проекті була помічена і китайська Xiaomi, правда, допомагала вона китайському виробнику спортивного взуття Li Ning. А ще на минулому CES ми зустріли устілки і кросівки з підігрівом від французької фірми Glagla. Цікаво, що компанію Glagla створила сім’я шевців, яка не боїться експериментувати з взуттям. І ось нове покоління цієї сім’ї зробило подогревающиеся устілки, які вважають, скільки чоловік зробив кроків, пройшов кілометрів, спалив калорій. Причому підігрівом кросівок можна управляти зі смартфона!

А в цьому році своє бачення “розумного” одягу на CES 2016 показав ще один гігант IT-світу. “Те, що на мені – це технологія для “розумного” одягу від Qualcomm, — говорить Пол Хофферт, представник фірми. — Це означає, що у футболку вбудовані процесор Qualcomm і система бездротового зв’язку. В рукавах — чотири датчика руху і тут два ACG-датчика, тобто гіроскоп, акселерометр, компас плюс вимірювач пульсу. І це дає можливість в реальному часі відстежувати мої показники в різних видах спорту. Гольф — відмінний приклад. Якщо ви знаєте, як правильно здійснювати рух, то на смартфоні ви побачите, що саме ви зробили не так. Це може поліпшити ваші навички”.

За словами представників Qualcomm, майка зроблена спеціально під заняття спортом, результати можна дивитися на смартфоні або смартвотч. Однак вона може використовуватися і для медичного спостереження за станом людини. Так як це поки прототип, в компанії впевнені, що до повноцінного релізу з’являться додаткові варіанти використання подібного smartwear-пристрої.

У мене є дещо. Ось ця штука — герой останнього російського дебюту компанії Asus — телефон Zoom. Цікаво тут от що: ми розповідали вам про нього поверхнево рівно рік тому, коли його вперше показали на мобільному конгресі в Барселоні. І ось будь ласка, нарешті Zoom дістався до прилавків.

Що ж в ньому такого чудового, що рік тому про нього треба розповідати знову? Як випливає з назви — це камерафон, причому з зум-об’єктивом. Це дійсно так. Але ніякої гармошки з нього не виступає, тому що зум-об’єктив зроблений на манер перископа: за лінзою знаходиться призма, а далі оптика під кришкою камери йде направо. Десь тут — матриця. Кажуть, раніше в ультракомпактних мильницях так робили.

І — про те, як великі комп’ютерні компанії борються з кризою. Він у них складовою. Крім загального, економічного, є і свої специфічні елементи.

Колись найбільші японські виробники комп’ютерів: VAIO, Toshiba і Fujitsu, об’єднаються в єдину компанію. За інформацією Bloomberg, необхідні для цього документи будуть підписані вже в кінці березня цього року.

Злиття відбувається на тлі загального скорочення ринку ПК. У 2015 році продажі десктопів і ноутбуків побили черговий антирекорд — обсяг ринку скоротився на 8 відсотків. Усього за 2015 рік було реалізовано менше 300 мільйонів комп’ютерів — вперше з кризового 2008 року. На думку експертів, падіння продажів продовжиться і в 2016-м. Тому японські виробники ПК розраховують наслідувати приклад японських виробників дисплеїв і напівпровідників, які так само були змушені об’єднається в умовах кризи в галузі.

На даний момент всі три компанії: колишнє комп’ютерне підрозділ Sony — VAIO, Toshiba і Fujitsu, мають досить хитке становище для того, щоб продовжувати вести бізнес поодинці. Однак їх об’єднання, на думку аналітиків, дозволить всім трьом зберегти витрати на виробництво і скористатися сильною стороною кожної компанії. Так, VAIO досі вважається одним з найбільш впізнаваних брендів на ринку пк. Toshiba, у свою чергу, має велику власну базу в Північній Америці. А Fujitsu як і раніше популярна в Європі.

Експерти вважають, що нова компанія, яка, швидше за все, залишить собі назву VAIO, зможе отримати контроль над третю японського ринку ПК і відтіснити поточного лідера, Lenovo, на друге місце. Журналісти Bloomberg, проте сумніваються в успіху нового конгломерату за межами Японії.

Оставить ответ