Щотижнева програма Вести.net від 23 січня 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 23 січня 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Привіт, планета, це програма Вести.net з московської студії. І почнемо ми сьогодні з штучного інтелекту, якого, правда, ще немає, але все частіше зустрічаються проекти, на це звання претендують. Принаймні, в описах.

***

Abbyy запустила пошуковик Findo. Про це засновник компанії Давид Ян написав у своєму профілі у Facebook. За його словами, секретна команда з 17 осіб майже півтора року працювала над цим проектом.

“Findo — це персональна пошукова система. Це така розумна система для пошуку. Система, яка побудована на штучному інтелекті, яка дозволяє шукати вашої пошти, файлів, контактів, дозволяє знаходити те, що ви ніяк не могли знайти. Ми вивчали сотні і тисячі пошукових сценаріїв — людина стоїть біля стійки реєстрації авіакомпанії, його запитують номер броні електронного квитка, і посадка закінчується, а він не може його знайти. За нашими дослідженнями, 20 відсотків сучасних пошукових запитів за своїм пошти та файлів не досягають успіху”, — пояснив Давид Ян.

Основне завдання Findo — вирішити проблему пошуку файлів, листів та контактів. Тобто, він шукає скрізь, де дозволить користувач — як на самому пристрої, так і в доступних хмарних сховищах.

“Перша індексація може зайняти до доби або більше — залежить від об’єму даних. У мене зайняло близько двох діб, коли вона проіндексувала всі мої поштові скриньки і всі мої комп’ютери. Приблизно так. З’ясувалося, що сьогодні люди зберігають до мільйона елементів у своїй інформаційній екосистемі. Я кажу про файли, про прикріплені файли, про листи, про контакти, про дублікати і так далі”, — говорить засновник ABBYY Давид Ян.

Findo використовує технології штучного інтелекту ABBYY Compreno. Цю платформу створювали в компанії майже 20 років, поклавши в основу технології не статистику, а глибинний семантичний аналіз текстів. В результаті вийшла система з штучним інтелектом, яка вміє читати і розуміти зміст текстів на природній мові. Тобто, вона вміє знаходити в них факти, суб’єкти, об’єкти, характеристики, зв’язку між ними і емоційне забарвлення.

“Оновлення буде відбуватися кожні два тижні строго за графіком. Пошук буде ставати краще. Система буде ставати більш розумною, і ви зможете задавати їй питання у вигляді більш складних граматичних конструкцій. Вона буде розуміти”, — розповідає Ян.

З найближчих оновлень — додавання сервісів Evernote, Оnedrive та інших, а також мобільна версія. Findo почне розуміти і голосові запити. ABBYY вже вклала в свою пошукову систему 1,5 мільйона доларів, а в 2016 році планує витратити на сервіс ще стільки ж. При цьому для користувачів сервіс абсолютно безкоштовний, а заробляти в ABBYY планують на додаткових опціях.

“Система для більшості буде безкоштовною, при цьому є такі преміальні плани, які будуть коштувати близько 5 доларів в місяць. Відрізнятися вони будуть тим, що можна буде підключати додаткові джерела для індексування. Наприклад, можна підключити два поштові скриньки на Gmail, два поштові скриньки Outlook, два Dropbox”, — зазначає Ян.

У перші години запуску Findo компанії довелося на 30 хвилин призупинити роботу сервісу в зв’язку з великою піковим навантаженням через наплив користувачів. І це тільки початок.

Як ви бачили, зловили ми Давида Яна під час ранкової пробіжки. Він живе на дві країни і зараз знаходиться в Америці — у Силіконовій долині. Findo, очевидно, зараз його улюблений проект, що називається, pet-project Давида. Це його ідея і кажуть, він активно бере участь в розробці. Та й взагалі Яну здається, що майбутнє за всякими Siri-подібними цифровими асистентами, які зараз працюють через раз і шкереберть, але все зміниться.

“Те, до чого зараз іде світ — людина, окремо взятий користувач, насправді буде вибирати не операційну систему і апаратне пристрій. Він буде вибирати електронного асистента. Це буде вибір між Siri, Google Now, Microsoft Cortana, Amazon Echo, Alexa або інший асистент. Саме він з роками буде знати всі наші звички — буде знати, де у нас лежать шкарпетки, яке ми любимо приготоване м’ясо. І змінити асистента буде вже не так просто”, — упевнений Давид Ян.

Власне, і Findo, у всякому разі, його мобільна версія, вже найближчим часом повинна обзавестися розпізнаванням голосу. Правда, там і без голосу є над чим працювати — у мене поки все ще індексується і ніяких відповідей мені Findo не дає.

***

А тепер до більш ринковим, якщо можна сказати так, новин. Трохи інформації про бої в Рунеті на пошуковому ринку.

“Яндекс” утримує свої позиції в російському інтернет-пошуку. За даними видання “Ведомости”, що посилається на інформацію аналітичного агентства Morgan Stanley, в 2015 році частка інтернет-пошуковика “Яндекс” у російському Інтернеті збереглася на рівні 57 відсотків, причому на всіх пристроях як на десктопах, так і на мобільних платформах.

В “Яндекс” вважають, що зупинити падіння вдалося завдяки якісним змінам як у самому алгоритмі пошуку, так і у власних продуктах компанії. Приміром, оновлений Яндекс.Браузер в 2015 році зумів набрати популярність на всіх платформах — до 16 відсотків на десктопах, 22 відсотки на ноутбуках і до 17 відсотків на смартфонах.

Однак у майбутньому, на думку аналітиків, “Яндекс” продовжить втрачати частку пошуку в Рунеті. За прогнозами на 2016 рік, російська компанія зможе зберегти свої позиції, втративши при цьому близько половини відсотка. Але вже в 2017 році експерти прогнозують зниження частки компанії з нинішніх 57 до 55 відсотків.

Варто зазначити, що прогноз аналітиків не враховує результату розглядів між Google і Федеральною антимонопольною службою. Однак саме її результати можуть значно вплинути на успіхи “Яндекс” в майбутньому.

Нагадаємо, що до середини минулого року “Яндек” планомірно втрачав частку пошуку в Рунеті, поступаючись в популярності продуктів Google. За той час, поки частка “Яндекса” падала з 59 до 57 відсотків, американська компанія зуміла захопити 3,5 відсотка російського ринку, збільшивши свою частку до 35,5 відсотка.

Одним з ключових чинників зростання частки Google в Росії — контроль над мобільного операційкою Android, найпопулярнішою мобільної ОС у Росії. За інформацією “Евросети”, в минулому році на частку Android випало 86 відсотків від всіх проданих в Росії смартфонів. А за даними Liveinternet, майже половина російських користувачів виходять в Інтернет саме з Android-пристроїв — більше ніж з Windows-систем на персональних комп’ютерах. А в мобільній сфері, очевидно, Android-користувачі являють собою абсолютну більшість.

У жовтні минулого року ФАС визнала, що Google зловживає домінуючим становищем, забороняючи стороннім виробникам встановлювати на свої пристрої додатки конкуруючих компаній, зокрема, програми “Яндекс”. ФАС зобов’язала Google виправити угоди з виробниками та виплатити штраф у розмірі 7 відсотків від виручки з продажу додатків в Росії.

Однак американська компанія оскаржила рішення антимонопольної служби в суді, тому терміни виплат штрафу можуть затягнутися ще на рік. Правда, у такому випадку в обсязі штрафу буде врахована інфляція за 2014-2017 роки. Більш того, якщо Google буде затягувати з її виплатою, то компанії буде загрожувати максимально можливий розмір штрафу, що дорівнює 15 відсоткам від обсягу ринку.

***

До деякої міри продовження попереднього матеріалу, але тепер почнемо з новин, що прийшли від однієї яблучної компанії. Apple підніме вартість мобільних додатків в російському AppStore. Підвищення цін пов’язане зі змінами у валютних курсах. Крім Росії, ціни на додатки зростуть також в Канаді, Мексиці, Сінгапурі, Новій Зеландії і в ПАР. Нагадаємо, що до цього Apple продавала програми в AppStore за курсом 59 рублів, а вже в найближчі дні курс зміниться на 75 рублів за долар. Відповідно, вартість додатків збільшиться з 59 до 79, зі 119 до 149 і з 199 до 229 рублів. Однак мінімальні ціни, встановлені Apple в липні 2015 року, залишаться незмінними — по 15 і 29 рублів.

Всього тиждень тому Apple опублікувала фінансову статистику по доходах свого магазину додатків. За весь 2015 рік користувачі пристроїв Apple витратили в AppStore понад 20 мільярдів доларів. При цьому зростання прибутку стосовно 2014 року становив 40 відсотків. Аналітики відзначають в цьому тренд — люди поступово відмовляються від піратства і переходять на споживання легального платного контенту.

Однак ці цифри — світові. Обсяг російських продажів почасти можна зрозуміти, виходячи з цифр конкурентів — Google, який також поділився статистикою свого магазину додатків Google Play пройшла в грудні конференції Mobile Day. Згідно з опублікованими даними, обсяг російського ринку мобільний додатків в 2015 році склав 440 мільйонів доларів, і близько 70 відсотків цього ринку займають мобільні ігри — здебільшого, ті, що поширюються по умовно-безкоштовною freemium моделі.

Примітно, що найвищі темпи зростання демонструють мобільні книги — в Росії їх ринок оцінюється в 19.3 мільйона доларів. Слідом за ними йде ринок мобільної музики, оцінений в 9,5 мільйона. Наголошується, що російські користувачі все ще воліють купувати пісні окремо — платними музичними сервісами користується тільки 8 відсотків аудиторії.

Ринок російського мобільного відео, тим часом, вкрай невеликий — він оцінюється всього в 900 тисяч доларів. При цьому переважна більшість переглядів відеороликів — цілих 73% — припадає саме на мобільних користувачів.

А тепер трохи інформації, яка не увійшла в сюжет. Незважаючи на перевагу платформи Google — а завантажують додатків з Google Play вдвічі більше, ніж з AppStore, эппловский магазин, як і раніше, заробляє не просто більше, а на 75 відсотків більше, ніж Google і навіть збільшує відрив, а iTunes, принаймні, в нашій країні, є найбільшим магазином контенту.

***

Дамо місце в нашій програмі і третьої мобільній платформі Microsoft, тим більше, що мова йде про наполегливі чутки про те, що цю платформу чекають нові зміни, хоча здавалося б. Сподіваюся, фанати Windows Phone і Lumia зможуть пережити і це коливання лінії партії, якщо все це правда, звичайно.

Вже 1 лютого Microsoft представить, можливо, останній смартфон, що виходить під брендом Lumia — нову Lumia 650. Примітно, що анонсувати новинку Microsoft збирається незадовго до виставки Mobile World Congress, яка пройде в Барселоні в кінці лютого. Справа в тому, що саме там виробники найчастіше демонструють свої нові моделі. Від Mocrosoft на неї чекають анонсу Lumia 750 і Lumia 850. Однак, за інформацією порталу WindowsCentral, робота над цими пристроями була згорнута ще в липні минулого року, і є підозри, що на виставці телефонів Lumia не покажуть взагалі.

За чутками, нечисленну команду розробників Lumia перевели у відділ, що займається продуктами під брендом Surface, і тепер обидві команди ведуть розробку смартфонів нового покоління, укомплектованих процесорами Intel. Показати їх на публіці планується восени.

Для Microsoft це вже четверта зміна мобільного парадигми, і це викликає безліч непідтверджених чуток. Зокрема, деякі видання стверджують, що в компанії відмовляться не тільки від бренду Lumia, але і від операційної системи Windows 10 Mobile. Нібито, нові смартфони Microsoft будуть працювати вже на десктопної версії Windows 10 з мобільним інтерфейсом. Під якою назвою вийдуть ці смартфони, невідомо.

Нещодавно журналісти натрапили на опубліковане в китайській соціальній мережі відео, що пояснює принципи роботи функції Continuum, що перетворює телефон в повноцінний ПК. У коментарях до ролика був згаданий якийсь ще не існуючий апарат – Lumia Phone X. Цілком можливо, що це флагман, який Microsoft покаже восени. Однак через чуток про відмову від бренду Lumia існує ймовірність, що він вийде під назвою Surface.

Варто зазначити, що розробникам з підрозділу Surface під керівництвом Паноса Паная хоч і не з першого, а з четвертого разу, але все ж вдалося самостійно, тобто без покупок будь-яких існуючих компаній і стартапів, випустити по-справжньому технологічно складні продукти, здивував як пресу, так і сам ринок. Мова йде про нові планшети Surface Pro 4 і ноутбук-трансформер Surface Book. У той же час, продукти Lumia, розробкою яких займався інший підрозділ, так і не зуміли стати успішними.

У результаті для того, щоб вийти на ринок пристроїв, Microsoft витратила цілий статок — близько 6 мільярдів доларів, попутно розваливши головну фінську компанію, колись провідного виробника мобільних телефонів Nokia. Через два роки після покупки мобільного підрозділу Nokia розробників з його оригінального складу Microsoft після всіх звільнень і перерозподілу кадрів практично не залишилося.

При цьому, незважаючи на всі капіталовкладення, американської корпорації не вдалося захопити собі великої частки ринку, навіть навпаки — в 2015 році вона примудрилася втратити близько 2 відсотків, зайнявши в кінцевому підсумку лише 1 відсоток від глобального ринку смартфонів. Однак доходи від інших видів діяльності Microsoft дозволяють компанії не звертати на це уваги. Більше того: Microsoft може дозволити собі навіть відмовитися від випуску пристроїв.

До речі, Nokia в цьому році може повернути собі права на використання брендів Nokia Lumia у мобільному бізнесі. Фінська компанія вже опублікувала тизерний ролик з новими пристроями, серед яких є планшет N1, VR-камера Ozo, а також два смартфона. Один з них, імовірно, С1, буде працювати на Android.

***

Ринок звичайних ПК — традиційний ринок Microsoft, і швидко переорієнтувати його не вийде навіть у самій корпорації. Так ось, на цьому тижні відразу два аналітичних агентства опублікували свої звіти, та жоден з них не дає особливих приводів для оптимізму.

Так, експерти з Gartner, наприклад, вперше зафіксували скорочення витрат на електроніку з боку пересічних споживачів. Тобто, витрачати на гаджети люди стали менше по всьому світу. І якщо на смартфони з планшетами гроші ще знаходяться, то традиційних ПК з Microsoft Windows на борту продається все менше. Інше агентство IDC, виявило спад продажів майже у всіх найбільших постачальників ПК навіть рідною для більшості з них азіатському ринку. Втім, в обох звітах позначені якщо не точки зростання, то, як мінімум, тихі гавані. Так, наприклад, IDC пов’язує символічний, але зростання відвантажень ноутбуків Lenovo з її успішною участю в тендерах на постачання ПК для навчальних закладів Індії і Таїланду, а Gartner обіцяє процвітання ринку топових ультрабуків. Очевидно, цими міркуваннями керується і Ашер, який почав активно просувати комп’ютери для геймерів. В минулому році було відразу кілька великих глобальних прем’єр, а на цьому тижні компанія офіційно представила всю ігрову лінійку на російському ринку.

Віце-президент Acer з ринків Григорій Низовский зазначає: “Нормальна еволюція будь-якого ринку полягає в тому, що він від однорідності переходить до спеціалізації. Відповідно, ігрова тематика — це один з прикладів спеціалізованих продуктів. Є маса інших прикладів: це бізнес-серії, це ультракомпактні. На сьогоднішній день основна маса поставляються ноутбуків в світі має базовий характер. Але якщо ми дивимося на розвиток спеціалізованих сегментів, то вони всі разом починають від’їдати все більшу частку у базових систем. На сьогоднішній день завдання не в тому, щоб продати ноутбук, а в тому, щоб зробити високоспеціалізований, високоточний, високопродуктивний ноутбук для геймера, для бізнесмена, часто подорожуючого, часто подорожує і так далі”.

Треба зауважити, що всі ці залізяки дуже недешеві. І яскравий дизайн — на любителя. При цьому Григорій Низовский впевнений, що суто ігрові ноутбуки навіть у Росії можуть зайняти до 10 відсотків ринку. Не дуже, правда, зрозуміло, за рахунок зростання кількості геймерських комп’ютерів або за рахунок скорочення всіх інших.

А тепер традиційна рубрика – “Фішка тижня”. На цьому підсумкова програма Вести.net прощається з вами до наступних вихідних. Планета — поки що.

Оставить ответ