Щотижнева програма Вести.net від 27 лютого 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 27 лютого 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

В Іспанії пройшов Всесвітній мобільний конгрес — найбільша виставка, на якій стає зрозуміло, в який бік буде далі розвиватися прогрес. Чого чекати в нашому житті вже в найближчі місяці і які ідеї закладають інженери в прототипи і концепти — про це прямо зараз у підсумковому випуску програми Вести.net з Барселони.

Привіт, планета, це програма Вести.net з Барселони, куди щороку в кінці лютого збирається весь цвіт мобільного ринку, тому що тут проходить Міжнародний мобільний конгрес MWC. Якщо взяти все нові гаджети, які з’являються за рік — напевно, третина з них вперше показують саме тут, в Барселоні.

Відразу попереджаю: програма не гумова, все в неї все одно не поміститися — тому Барселона розтягнеться на кілька випусків — а це ми побудуємо за хронологічним принципом і розповімо тільки про великих хлопців.

Отже, перша презентація нульового дня — тобто, за добу до відкриття власне виставки, — LG. Не темна конячка, звичайно, але і не Пегас який-небудь.

Поява нового суцільнометалевого і одночасно модульного телефону від LG стало першою сенсацією — і одночасно першій прес-конференцією Всесвітнього мобільного конгресу в Барселоні — WMC. Ця корейська компанія, відома радше як середнячок, вічно наздоганяючий, раптово випустила телефон не тільки сучасного і дуже непоганого дизайну, але ще й з претензією на нову інноваційну екосистему навколо нього.

“Сьогоднішній покупець з захопленням дивиться на екшн-камери або на дрони. Чи означає це, що ера смартфонів пройшла? Ми думаємо, що кращі дні смартфонів попереду. Це дуже потужні пристрої для того, щоб тільки знімати ними фото і “постить” їх в соцмережі. І LG G5 більше цього. Ми дали йому прізвисько “парк розваг в кишені”. Дозвольте мені показати, чому я з цим згоден?” — пропонує президент компанії LG Electronics Mobile Communications Джуно Чоу.

В залі аплодували б сильніше, якби фотографії G5 і слота в його нижній частині не витекли в Інтернет за кілька тижнів до анонсу. Однак передбачалося, що зроблений цей слот просто для того, щоб міняти батарейку. Задумка корейців виявилася несподіваною.

Насправді це не камера, а блок управління вже існуючої камерою смартфона — з додатковою батареєю і фізичними кнопками — для зйомки фото, відео та управління зумом. Камер у G5 дві — одна класична, для смартфона, друга — ширококутна, 135 градусів. Ви бачите, наскільки розрізняються її знімки і знімки “айфона”.

Зрозуміло, що ЦАП — цифро-аналоговий перетворювач музики від Bang & Olufsen — й модуль камери замислювалися корейцями, як демонстрація — приклади використання слоти телефону. Специфікація і самого слоти, і шини керування відкриті, і якщо G5 стане популярним, то сторонні компанії нароблять і інших модулів — якщо стане. Але навіть і зараз рішення виглядає цікаво — це, звичайно, не гуглівський лего-телефон, але дебют у Барселоні надав LG ауру сміливої інженерної компанії, якій у корейців ніколи не було. Навіть незважаючи на те, що вже в перший же день на стенді я виявив підтвердження того, про що говорили скептики — слот на нижній грані можна досить швидко розхитати аж до зяючої щілини.

Втім, крім модулів LG показали й інші елементи екосистеми навколо смартфона: шолом VR — як кажуть, самий компактний, тому що телефон не вставляється в нього, а з’єднується дротом, — а також ще одну модну штучку — камеру, яка знімає кругові фото і відео. Причому рекламував її представник гуглівського сервісу Street View — панорамних фотографій на Google Maps: “Ой, подивіться, це світ навколо! Справжні 360!”

Це, втім, теж не все: ще був представлений божевільний продукт — якийсь робошар, насилу керований зі смартфона, яким, у свою чергу, можна управляти побутовою електронікою за допомогою інфрачервоного порту, гратися з котом за допомогою лазерної указки і дивитися, що відбувається навколо — з допомогою камери.

Загалом, виступили в LG так, що я, по честі кажучи, думав: це буде самим яскравим дебютом Барселони. Думав, поки не побачив імперський марш у виконанні співвітчизника і найлютішого ворога LG — “Самсунга”.

Презентація Samsung, і без того традиційно масштабна, на цей раз просто вражала розмахом, технологічністю і рівнем запрошених. Чи жарт — самого Цукерберга роздобули. Тобто, організатори зробили все, щоб це шоу просто не можна було б не помітити або хоча б поставити в один ряд з іншими. Почати хоча б з того, що частина презентації була віртуальної: кожному прийшов, а це кілька тисяч чоловік, видали по шолома віртуальної реальності. Зрозуміло, Samsung VR.

І ось в якийсь момент тисячі людей одночасно надягають ці шоломи і починають обертати головою в різні сторони, або сидіти нерухомо і з дуже серйозним виглядом. Загалом, видовище. Але для початку цілком передбачувано показали нову — вже сьому — версію Galaxy S. Обидва телефону — і традиційних форм, і Edge, який з загнутим країв дисплеєм — проектували, очевидно, дуже акуратно, але не скупися. Тобто, немає ніяких дивних революційних рішень, які могли б відлякати, але кожен рядок в технічних характеристиках починається з чудових слів.

Зовні телефони сьомої серії не так просто відрізнити від таких самих телефонів серії шостий. Вони теж дуже гарні. Але як людина, яка має можливість помацати ці телефони, повинен вам сказати, що він став дуже приємним у руці — не таким слизьким. Тепер обидві грані у нього скошені, майже не відчувається металева основа. Він дуже зручний, тепер у нього зовсім не “циганська” кришечка. Загалом, дуже приємний на дотик телефон.

Кажуть, що він краще, кажуть, що він водонепроникний, що у нього значно потужніший процесор. Але показати цього зараз я не в змозі. Єдине, що ми можемо показати, як працює ось його неймовірно швидко фокусується камера. Давайте спробуємо… Ну ось, нате: він фокусується за частки секунди.

Але все ж головною темою всієї презентації стала віртуальна реальність — як в плані занурення в неї, так і в частині створення панорамного або сферичного контенту. І цвяхом програми тут виступив Марк Цукерберг. Його поява викликала справжній фурор: хтось кинувся до сцени його фотографувати, хтось кричав або люто аплодував. Благо, поява його було у всіх сенсах слова несподіваним — він пройшов абсолютно непоміченим через весь зал, поки всі сиділи в VR-шоломах.

Треба зауважити, що до цих шоломів Цукерберг має пряме відношення — вони створені компанією Samsung в співпраці з Okulus, яка, в свою чергу, належить Facebook. “VR – це наступна платформа, де будь-хто може створити все, що захоче. Зараз VR використовується здебільшого для ігор і розваг, але він дуже швидко еволюціонує. І одного разу ви надягнете шолом, і це змінить і ваше життя і вашу роботу, і ваше спілкування. Уявіть, що у вас є можливість сидіти навпроти вогню і зустрічатися з друзями тоді, коли захочете. Або подивитися кіно в своєму власному кінотеатрі в той час, коли захочете. Уявіть собі, що влаштовуєте зустріч в будь-якій точці світу, який тільки побажаєте. Всі ці речі будуть можливими”. – впевнений Марк Цукерберг.

За словами глави Facebook, для перегляду в Gear VR вже доступно близько мільйона годин панорамного відео. Для порівняння, звичайного відео тільки на самому Facebook користувачі переглядають 100 мільйонів годин кожен день.

Глава Samsung Mobile Russia Аркадій Граф зазначає: “Так, дійсно технологія не має 100-відсоткового охоплення аудиторії, про неї треба розповідати. Але як приклад того, що про неї вже знають, московські торгові центри, де Gear VR вже пропонується в якості атракціону, він використовується платно деякими компаніями. Тобто, люди починають комерціалізувати цю історію, а це значить, що вона набуде популярності. І побачивши подібний пристрій на атракціоні, покупці захочуть мати його у себе вдома”.

Втім, головне для будь-якої подібної історії — контент. Буде куди цей або будь-який аналогічний шолом застосувати — будуть і продажу. VR-виробництвом вже зацікавилися кілька серйозних студій і новинних видань, є якийсь набір розробників ігор. Але основний обсяг контенту повинні створювати самі користувачі. І вони за один день отримали відразу дві 360-градусні камери від двох корейських брендів — прості, зрозумілі, з категорії “зняв котика — залив на YouTube”. Імовірно, не дуже дорогі.

Ось спеціально для таких як ми, тобто, для журналістів, на спеціальній скляній паличці встановили камеру. Ми можемо подивитися, як вона працює. Якщо порівнювати її з камеркой від LG, то вона явно побільше. Будемо сподіватися, що і знімає краще. Власне кажучи, ось тут у нас є програма, яка цією камерою управляє, причому його можна масштабувати, крутити навколо. Ага, це зараз lifeview А якщо ми натиснемо? Але чомусь стоїть на нулях. Ну, добре, будемо вважати, що воно працює. І потім на цю картинку можна буде дивитися, надівши Gear МК — крутити там головою і дивитися під ноги. І бог знає куди ще. Більше показувати нічого.

Тут цікаво, звичайно, що корейці в першу чергу змагаються один з одним, і ось цей принцип — нехай у мене буде все те ж саме і навіть трохи більше — схоже, головний двигун корейського хайтека. Ну, чим би не тішилися, аби не плакали — ні інвестори, ні покупці.

Ще один гравець мобільного ринку з ім’ям навіть голосніше, ніж у корейців — Sony — приїхав в Барселону з досить радикальним набором новинок.

А тепер відступ нетелефонного жанру. Виставку в цьому році відвідав не тільки засновник “Фейсбуку”, але і людина, якого називали російським Цукербергом — Павло Дуров. І приїхав він в Барселону з новиною: активна аудиторія дуровского мессенджера “Телеграм” досягла 100 мільйонів людей і вони пересилають 15 мільярдів повідомлень у день. За словами Павла, позначки цієї “Телеграм” досяг ще в грудні — з анонсом тягнули, щоб приурочити в мобільному конгресі. Для порівняння — за їх же власною статистикою в грудні 2014 року користувачів було вдвічі менше, а кількість повідомлень рік тому складало всього мільярду.

Звичайно, охоплення у лідерів більше — Whatsapp говорить про мільярд, але не листів, а користувачів, Facebook Chat — про 800 мільйонів. Але для стартапу — а Telegram все ще стартап, перша його версія вийшла 2,5 роки тому — дуже серйозний ювілей.

З цієї нагоди в барселонському музеї мореплавства відбулася вечірка, на якій, втім, було вкрай небагато росіян. Будемо вважати, що справа не в кількості, а в якості — тому що там був, наприклад, засновник “Яндекса” Аркадій Волож.

Ну і останній сюжет програми — знову про гаджетах. Від дуже великого гравця — Lenovo. Це найбільший у світі виробник ПК, п’ятий за розміром на ринку смартфонів — але мова зараз не зовсім про це. І взагалі, головне слово тут — Танго.

Проект Tango переходить в розряд споживчих технологій: головна подія від компанії Lenovo в рамках Всесвітнього мобільного конгресу було присвячено смартфону, який представлять тільки влітку.

Точніше, його можливостям. Власне, мова йде про машинному стереозрении для мобільних пристроїв, яка Google відпрацьовує вже кілька років під кодовою назвою Project Tango. І оскільки сам майбутній смартфон або його передсерійний варіант Lenovo вирішили не показувати, всі демонстрації проводили на єдиному відомому на даний момент Tango-пристрої — безіменному планшеті для розробників.

Машинне зір у мобільному варіанті Tango — це в першу чергу здатність пристрою в реальному часі створювати тривимірну карту навколишнього простору. І якщо два роки тому, коли Tango тільки представляли громадськості, мова йшла про завдання специфічних, наприклад — створення тривимірних моделей об’єктів чи приміщень, то зараз підхід кардинально змінився. За допомогою модуля Tango, як з’ясувалося, можна вирішити задачу досі непідйомну — навігацію всередині приміщень, тобто там, де недоступні сигнали супутникових систем або інші способи позиціонування.

Якщо до цього додати, наприклад, елементи доповненої реальності, то можна дуже точно визначати місцезнаходження потрібних людей навіть у щільному натовпі всередині величезної будівлі Музею Каталонії.

Кожен з віртуальних, видимих на екрані смартфона “кубів” висить над людиною, у якого в руках є якийсь пристрій з додатком Glimpse. Люди вибирають пункт меню Sharing — це означає, що вони хочуть повідомити всім навколо місце свого становища. Причому деякі з них можуть знаходитися дуже далеко, навіть за стіною. Приміром, якщо загубився дитина, то йому слід вийняти телефон з додатком Glimpse, натиснути на кнопочку “знайди мене”, — і його можна буде побачити крізь натовп, крізь стіни, дуже здалеку.

Є можливість переключитися в режим карти, на якій видно користувача і його друзів, навіть якщо вони знаходяться дуже далеко. Досить 4G або Wi-fi.

Картографування будівель, як з’ясовується — не дуже складне завдання. Достатньо кілька разів обійти будівлю для створення первинної схеми, а потім вона буде уточнюватися по мірі користування іншими людьми.

“Я не знаю, яку точність заявляє Google, але, з мого досвіду, мова йде про міліметрах, — говорить Стів Міллер, технічний директор Glimpse. — А працює це так: воно аналізує те, що бачить в приміщенні — конструкції, меблі, поверхні. За цими даними і по руху пристрою Tango і обчислює точне місце розташування в просторі. Тобто воно записує, як далеко ви пройшли у тому чи іншому напрямку і безперервно отримує свої координати в просторі. У нашому ж випадку ми маємо ще і можливість створювати карту приміщення заздалегідь, і тоді навігація стає ще точніше: пристрій починає звірятися ще й з відомими ключовими точками в приміщенні. Тобто ми можемо створити карти музеїв, магазинів, стадіонів і дати вам точні дані про вашому положенні всередині цих будівель”.

Таку картку музею теж показали. На ній можна прокладати маршрут і користуватися повноцінною покрокової навігацією. Крім того, ця карта — з елементами доповненої реальності, тобто пристрій розпізнає, наприклад, картини і домальовує на них посилання на докладну інформацію.

З апаратної точки зору Tango — це кілька камер, у тому числі ширококутна, дальномірна, інфрачервона плюс датчики руху і потужний процесор, здатний все це обробляти локально мобільного пристрою.

І якщо інженерний планшет досить громіздкий, Lenovo обіцяє смартфон зробити цілком компактним — наскільки компактним може бути фаблет з діагоналлю екрану більше 6 дюймів.

Цікаво, що і обіцяна ціна не захмарна. Взагалі ідея полягає в тому, що б пристрій могло бути для людини основним. Тоді можна розраховувати на деяку масовість і, відповідно, на те, що карти приміщень по всьому світу будуть створювати самі користувачі, а потім ділитися ними. Свого роду індор-картографічний краудсорс.

“Ми бачимо три напрями використання технології Tango, — розповідає Джефф Мередіт, віце-президент Lenovo з маркетингу. — Це навігація в приміщенні – те, що ми сьогодні показуємо, це ігри — вам сподобаються ігрові можливості Tango. І третє – утиліти, саме практичне застосування технології з побутової точки зору. Це, наприклад, все, що стосується планування домашніх робіт: ремонт, перестановка меблів, покупка нового дивана. У будь-якому випадку, ви можете створити тривимірну карту своєї квартири і приміряти різні варіанти поліпшень”.

Як я вже говорив, це не весь наш багаж з Барселони, чекайте продовження, а зараз — фішка тижня. На цьому підсумкова програма Вести.net прощається з Вами до наступних вихідних, не пропускаємо наші короткі щоденні випуски, планета — поки!

Оставить ответ