Щотижнева програма Вести.net від 30 квітня 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 30 квітня 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Глобальний ринок смартфонів перестав рости — вперше в історії. Для одних компаній це означає багатомільярдні втрати, для інших — несподівані успіхи, треті взагалі шукають, ніж тепер зайняти співробітників. Чому лихоманить ще недавно найперспективнішу галузь? В програмі Вести.net — підсумки тижня.

Привіт, планета, це програма Вести.net як ви бачите, з нашої московської студії, і сьогодні у нас виходить випуск трохи фінансовий, з аналітичними розлученнями — тому що на цьому тижні більша частина IT-компаній підводила результати кварталу. І, загалом, це зовсім не нудно — принаймні, в цей раз. Там така драматургія — практично загибель богів.

Найбільша IT-компанія в світі, Apple опублікувала звіт за другий фінансовий квартал, що закінчився 26 березня. Згідно з опублікованими даними, обсяг продажів компанії знизився майже на 13% і склав 50,5 мільярда доларів. Чистий прибуток Apple знизилася на 22 відсотки. Незабаром після оприлюднення таких даних акції компанії впали на 8 відсотка.

Аналітики вважають, що період вибухового зростання Apple, яке тривало останні 13 років, закінчився. Про це свідчать скорочення продажів всіх видів техніки Apple. Незважаючи на оновлення лінійки iPad Pro, продажі планшетів впали на 19%, а продажі персональних комп’ютерів, які, незважаючи на ситуацію на ринку, все одно приносили Apple солідні суми — до 9% від усього доходу, — скоротилися на 12 відсотків.

Однак у першу чергу падіння прибутку компанії обумовлено скороченням попиту на iPhone. Саме на нього припадає велика частина всього прибутку компанії – 68 відсотка. За останній квартал Apple продала в цілому 51 мільйон своїх смартфонів — реалізувати більшу кількість зараз по силам тільки Samsung. Але навіть такі показники для Apple виявилися на 10 мільйонів менше, ніж за такий же період минулого року.

На думку аналітиків, компанія зіткнулася з перенасиченням ринку, який вже не зростає за рахунок нових споживачів. Все більшу частку займає оновлення існуючого парку смартфонів. Цей ринок не зростає так швидко: купуючи новий телефон, користувачі схильні вибирати моделі дешевше, а часто взагалі утримуватися від оновлень. Одночасно конкуренти Apple пропонують пристрої, здатні задовольнити нового покупця за менші гроші. Наприклад, різниця між iPhone 6S і Nexus 6P становить значні 150-300 доларів. Для виправлення цієї ситуації Apple вже випустив молодшу модель iPhone SE, але результати його продажу будуть відображені тільки в наступних кварталах.

Варто також відзначити, що одним з основних джерел зростання Apple були країни з великим населенням, зокрема, Китай. Два роки тому корпорація уклала угоду з найбільшим стільниковим оператором Піднебесної — China Mobile, і таким чином розширила свою потенційну користувацьку базу на 800 мільйонів чоловік. Протягом двох років попит на iPhone в Китаї зростав на божевільні 87 відсотків в рік, ця країна стала другою після США ринком для Apple і в минулому році принесла компанії третина всієї прибутку. Однак тепер, коли економіка Китаю сповільнилася, скоротився і зростання продажів iPhone — китайці зробили вибір на користь локальних виробників.

За словами Тіма Кука, країни, що розвиваються, як і раніше, залишаються серйозним джерелом нових користувачів. Зокрема, продажі iPhone в Індії в порівнянні з минулим роком зросли на 57 відсотка. В Apple вважають, що ця цифра збільшиться, коли в країні з’явиться LTE-зв’язок.

Останньою причиною зниження продажів аналітики називають високий курс долара: через зростання валюти техніка Apple, яка відноситься до преміального сегменту, стала не по кишені багатьом покупцям за межами США.

Втім, говорити про серйозні проблеми в Apple, можливо, передчасно. Виконавчий директор Apple Тім Кук під час зустрічі з інвесторами назвав ситуацію тимчасової “паузою”. За його словами, уповільнення темпів продажів смартфонів пов’язано з дворічним життєвим циклом пристроїв, який доживає iPhone 6. Іншими словами, користувачі, зацікавлені в оновленні смартфона, не квапляться з купівлею і чекають анонсу iPhone 7.

Однак, на думку аналітиків, вичікувальна тактика не врятує компанію від падіння. Рекордний 13-річний період росту Apple був пов’язаний з випуском продуктів, повністю змінили ринок, будь то iPhone або iPad. Від Apple чекають нових успішних кардинальних рішень для продовження росту.

Тім Кук вже пообіцяв, що в найближчому майбутньому Apple витратиться на придбання нових стартапів і цілих компаній, причому сума таких покупок буде перевершувати попередні витрати корпорації. Нагадаємо, що за минулий рік Apple придбала 15 компаній, а в кінці 2014 купила Beats Electronics за 3 мільярди доларів готівкою.

Крім цього, у Apple є й інші перспективні продукти, наприклад, Apple Watch. Точними даними про їх продажу поки що не діляться, але, за словами Тіма Кука, “розумні” годинник продаються краще, ніж iPhone в перші роки його життя.

Крім техніки, Apple робить велику ставку на свої платні сервіси, такі, як хмарне сховище iCloud або музичний стрімінг-сервіс Apple Music. Останній запустився тільки в кінці минулого року і вже зібрав значну аудиторію 13 мільйонів передплатників.

Тепер вже офіційно: “Смартфонный ринок став плоским” — так назвав свою передовицю журнал Wired. Це, звичайно, не про товщині апаратів, якими скоро можна буде голитися, по-моєму. Мова йде про кривої продажів: тепер вона перейшла в таку поличку — за минулий рік було продано майже стільки ж смартфонів, скільки і в 2014-м. А це означає, що на ринку, де і без того добре заробляють тільки дві компанії — Apple і Samsung, — конкуренція збільшиться ще більше.

До речі, результати кварталу від Samsung, на відміну від “эппловских”, були прийняті на ура — хоча прибуток корейців вдвічі нижче, а телефонів вони провели в півтора рази більше, якщо вірити аналітики IDC. Дичайшими темпами ростуть тільки китайці, інші ж змушені шукати своїм виробничим потужностям і інженерам інші застосування.

Компанія НТС, недавно випустила на ринок свій шолом віртуальної реальності, оголосила про створення акселератора Vive X для VR-стартапів. Vive Х — це, по суті, новий фонд з капіталом у 100 мільйонів доларів, який буде залучати розробників, що створюють різні проекти для віртуальної реальності. Зокрема, обіцяють, що програма надасть стартапам фінансування у розмірі від 50000 до 200000 доларів і робочий простір в обмін на їхні акції. Передбачається, що така підтримка повинна переконати стартапи спробувати себе в новій сфері.

Цей крок можна розцінювати як підтвердження серйозних намірів НТС в області віртуальної реальності. Шолом Vive залишається нішевим продуктом, але це, ймовірно, саме дивовижне пристрій, який зробила HTC останнім часом. Більш того, Vive зараз — єдиний шолом VR на ринку, який поставляється разом з трекерами руху.

До речі, команда Oculus теж по-своєму стимулює. У минулому році Samsung разом з Facebook оголосили конкурс Mobile VR Jam на кращу VR-гру і VR-додаток. У змаганні взяли участь більше 1000 розробників і 300 проектів. Загальний призовий фонд перевищив 1 мільйон доларів.

І якщо Oculus таким чином задає швидше ігрове напрямок для розробників, то Vive Х не обмежує стартаперів, таким чином підтримуючи створення та неігрових програм для VR-платформ. Що, до речі, підтверджує і оголошений минулого тижня партнерство НТС з французькою компанією Dassault Systemes, яка є лідером світового ринку систем автоматизації проектування з щорічним оборотом близько 3 мільярдів євро. Разом компанії збираються створювати професійні рішення для індустрії віртуальної реальності.

Двері акселератора для нових розробників під екосистему HTC Vive будуть відкриті вже в травні в Тайбеї, Сан-Франциско і Пекіні. На китайський ринок VR HTC роблять особливу ставку — враховуючи, що мобільний бізнес НТС повільно згасає. І так як поки ще нікому з виробників VR-пристроїв не вдалося підкорити Піднебесну, то цим планує зайнятися НТС. Ван Цун-Цин, глава відділу, який займається розробкою гарнітури віртуальної реальності HTC Vive в Китаї, прогнозує, що вже у найближчі чотири роки віртуальна реальність зможе перевершити популярний нині ринок смартфонів. Адже самим мобільним телефонам знадобилося всього п’ять років, щоб посунути персональні комп’ютери.

Зрозуміло, що незважаючи на згасання, HTC ще довго буде виробляти телефони — загалом, це єдиний прибутковий бізнес компанії. За рахунок чого ж потрібно спонсорувати розробку віртуальних технологій. До того ж тайванці дуже давно на цьому ринку, мають дуже хорошу інженерну експертизу і, судячи з усього, в цьому році саме HTC буде випускати зразкові “гуглівського” апарати — “Нексусы”.

А ось Nokia, яку з мобільного ринку остаточно вибила угода з Microsoft, явно навіть не буде намагатися на нього повернутися. Вона планує придбати фірму Withings, яка виробляє смарт-годинник, фітнес-трекери, розумні ваги, крокоміри, інтелектуальні тонометри і системи контролю сну. Сума операції оцінюється в 170 мільйонів євро. Обидві компанії вже офіційно підтвердили цю інформацію, а сама угода, як очікується, повинна бути закрита в третьому кварталі, після чого 200 співробітників Withings перейдуть в Nokia Technologies — одне з підрозділів фінського виробника.

І ось це вже цікаво. Поки велика Nokia продає мережеве обладнання, маленька Nokia — так журналісти прозвали Nokia Technologies займається чимось незрозумілим зразок освоєння нових територій в області електроніки.

В арсеналі фінської компанії зараз, по суті, два продукту. Перший — планшет Nokia N1, який у минулому році з’явився на китайському ринку і, схоже, потонула в обсязі собі подібних – про нього фактично нічого не чутно з дня старту продажів. Другий пристрій — це професійна камера віртуальної реальності Ozo вартістю 60000 доларів. Nokia вклала в цей проект весь свій досвід створення камерофонів і, по суті, з OZO зайшла в новий сегмент ринку.

Правда, узкопрофессиональный, абсолютно не масовий. Поки OZO використовує тільки Disney в своїх проектах, також камерою зацікавилася ще пара великих кінокомпаній. І ось тепер ще одна нова область — Інтернет речей. Генеральний директор Nokia вже якось заявляв, що фінська компаниия рухається в бік створення своєї IoT-платформи. Може бути, купівля проекту Withings — це перша цеглина у цьому будівництві.

Занадто ризиковано виходити зараз на мобільний ринок — там тісно, нелегко і продажі падають у всіх гравців. А ось “Інтернет речей” або сегмент “підключених” носяться гаджетів зараз, навпаки, на висхідній фазі. І хто знає — може бути, зараз Nokia купує свій майбутній основний бізнес?

Є компанії, які явно використовують виробництво смартфонів не як окреме джерело прибутку, а як вітрину для інших своїх розробок — судячи з усього, саме так надходить другий корейський техногигант LG. Мобільний підрозділ в цьому році демонструє збитки, зокрема — із-за витрат на маркетинг нового флагмана G5. Він, до речі, на цьому тижні доїхав до Росії.

На російську презентацію нових смартфонів LG привезла урізану версію флагманського смартфона LG G5 з приставкою SE. Зовнішніх відмінностей між ними немає. Різниця в начинці — варіант для російського ринку оснащений замість топового Qualcomm 820 процесором простіше і 3 ГБ оперативної пам’яті замість 4. Цікаво, що подібним же чином вчинила HTC зі своїм флагманом HTC 10, замість якого покупцям в нашій країні буде доступна версія HTC 10 Lifestyle. І, схоже, рішення обох компаній були продиктовані однією логікою.

“Так, на ринку зараз є проблеми. Але ринок все ще існує, тому ми сфокусувалися на середньому ціновому сегменті і продуктах цієї ніші, оскільки вона найбільш ємна. Але ми не могли не уявити і преміальне пристрій, в якому зосереджені всі новітні технології. Таким чином, сьогодні ми анонсуємо флагманський смартфон, а слідом за ним запустимо більш бюджетні моделі, які і формують основний обсяг продажів у сьогоднішній непростій економічній ситуації”, — розповів президент LG Electronics в Росії і країнах СНД Дахюн Сонг.

LG G5 SE обійдеться російському покупцеві в 50 тисяч рублів, повноцінний G5 обіцяють пізніше, але ціна на нього, судячи з усього, буде ще вище. Це при тому, що і вартість урізаною версією G5 порівнянна з ціною “не урізаного” Samsung Galaxy S7 або, наприклад, iPhone 6S.

Втім, більшості користувачів продуктивності вистачить і версії SE, тим більше, що найяскравіша частина концепції смартфона від LG — не швидкість обчислення, а модульність. Змінні, як конструктор, модулі дозволяють розширювати функціональність смартфона. В теорії — майже безмежно.

На практиці поки існує всього два модуля. Перший — LG Plus Cam — містить додатковий акумулятор ємністю 1200 mAh, а також механічні клавіші керування затвором і зйомки відео. Другий — модуль для відтворення і запису якісного звуку, створений спільно з Bang & Olufsen — навали його LG Hi-Fi Plus. Про інших варіантах поки нічого не чутно.

“Відкрита архітектура. Більше того — LG проводила захід в Америці, куди запрошувала масу розробників, це доступна для розробки історія. Ми чекаємо моменту, коли зможемо поділитися наступними кроками”, — каже директор з продажів підрозділу “Мобільні комунікації” LG Electronics Rus Олег Сільченко.

В якості підтримки декілька здешевленого флагману LG привезли і пару смартфонів простіше — LG X cam і LG X view. Вони не модульні — проте, якщо врахувати, як розхитується слот на нижній грані G5, деякі можуть назвати це перевагою.

І, щоб не перетворювати програму в монотемную — тільки телефонну, — ось вам розповідь про російський суперкомп’ютер з водяним охолодженням. Чіпи не наші, зате охолодження зробили самі.

Санкт-Петербурзький політехнічний університет офіційно представив свій новий суперкомп’ютер. Точніше, цілий суперкомпьютерный центр сумарної обчислювальною потужністю більше одного петафлопса – що означає 132 місце у світовому рейтингу з точки зору продуктивності. А з точки зору енергоефективності показники ще вищі: перше місце в Росії і кілька рекордів. Кажуть, це стало можливим завдяки рідинного охолодження процесорів.

“Досить нечасте рішення, тобто те, що знаходиться на вістрі технологічного прогресу, — коментує Василь Боярів, директор з корпоративних продажів Intel в Росії та СНД. — Це дозволяє зробити більш щільне розміщення компонентів, більш високу продуктивність на один кіловат споживаної енергії. Це є передовою частиною в області суперкомп’ютерних технологій”.

Варто зауважити, що економія електрики для суперкомп’ютера — це не стільки переможні реляції, призи і рекорди, скільки відчутна економія грошей на утримання обчислювального центру. Наприклад, суперкомп’ютер Санкт-Петербурзького політеху споживає більше мегавати, приблизно як величезний 200-квартирний будинок. Така ж система, але з повітряним охолодженням, споживає під 2 мегавати. Різниця – десятки мільйонів рублів на рік тільки за рахунок рахунків за електрику, плюс вимоги до чистоти повітря в машинному залі та великі витрати на обслуговування.

До речі, реалізоване тут рідинне охолодження – суто російська розробка. Причому створювалося воно, як і весь суперкомп’ютер, під процесори Intel Xeon III покоління, які на момент проектування в серійне виробництво запущені ще не були.

“Філософія нашої компанії полягає в тому, що ми розробляємо рідинне охолодження для стандартних компонентів, які спочатку були спроектовані для охолодження повітрям, — розповідає Олексій Шмельов, виконавчий директор групи компаній РСК. — Це дозволяє дуже сильно здешевити проект, тому що стандартні компоненти коштують дешевше силу величезного обсягу виробництва, а разом з тим ми привносимо якісь нові речі, нові можливості — завдяки рідинного охолодження”.

Цей суперкомп’ютер вже завантажений майже повністю. Головні споживачі обчислювальних потужностей – аспіранти та студенти старших курсів з цілком практичними дослідженнями. Тут, наприклад, вже моделюють не тільки зіткнення галактик, але і життєдіяльність вірусу грипу чи турбулентні потоки на кромці крила літака. Загалом ніби як наука — це чиїсь дипломи і дисертації, а ніби як — недалеко і від рішення цілком нагальних проблем медицини та авіапромисловості.

“Життя така, що якщо ми хочемо будувати гарну конкурентоспроможну техніку, за розумні строки, за розумні гроші, то ми повинні скоротити період розробки, випробування і виведення на ринок, — говорить Владислав Синепол, директор Суперкомп’ютерного центру “Політехнічний” СПбПУ. — Це неможливо зробити, не використовуючи ось такі високопродуктивні обчислювальні системи”. Друге завдання, заради якої на цей суперкомп’ютер витратили під півтора мільярда рублів – навчання майбутніх інженерів самій роботі з високопродуктивними системами. Втім, мало звести обчислювальний центр, під його можливості тепер доведеться перебудовувати саму систему підготовки випускників. А у випадку з Санкт-Петербурзьким політехом це понад півсотні спеціальностей.

“Взагалі вписати ресурс високопродуктивних обчислень в навчальний процес складне завдання, — визнає Владислав Синепол, директор Суперкомп’ютерного центру “Політехнічний” СПбПУ. – Скажімо, для інституту комп’ютерних технологій це відносно просто. А для машинобудівного інституту це вимагає певних трансформацій власного навчального процесу. Тобто це не швидко, моментально відбувається”.

Поки ж практично всі машинне час віддається науковим і науково-прикладних досліджень. Кажуть, є запит на обчислення з боку комерційних організацій, благо суперкомп’ютерів такого класу в Росії всього три, принаймні, публічних. Але і ці запити відкладено як мінімум на рік, поки не придумають і не узгодять з державою, як і скільки грошей брати за такі послуги.

Оставить ответ