Щотижнева програма Вести.net від 5 березня 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 5 березня 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Привіт, планета, це програма Вести.net – знову з нашої студії, куди я, нарешті, повернувся після конгресу в Барселоні. До речі, сьогодні буде продовження нашого звіту з найбільшої у світі виставки мобільних технологій. А почнемо ми з продовження міжнародного скандалу з перетягуванням канату ФБР-Apple. У продовженні цьому несподівано під роздачу потрапив Telegram Павла Дурова. Знаєте, як кажуть: ліс рубають — тріски летять, чуби тріщать. Все таке.

У США триває судовий розгляд між Apple і ФБР у справі про розшифровку даних з iPhone стрілка з Сан-Бернандіно. ФБР, посилаючись на закон 1789 року, вимагає, щоб Apple створила спеціальне програмне забезпечення, за допомогою якого бюро могло б обійти системи захисту iPhone. Представники Apple, в свою чергу, відмовляють ФБР, аргументуючи свою позицію тим, що створення такої програми може скомпрометувати методи захисту даних Apple і нашкодити користувачам по всьому світу.

Для вирішення цього питання не вистачило двох судових засідань. Суди винесли різні рішення: один — на користь ФБР, інший — на користь Apple. Тепер розгляд перенеслося в конгрес США , де голова Боб Гудлатт висловив думку про те, що злом телефону, можливо, все одно не допоможе ФБР у їх розслідуванні.

“Якщо вас змусять створити таке і з його допомогою зламають чотиризначний пароль телефону, не виявлять на телефоні інші програми, над якими у Apple немає ніякого контролю? Мова йде про програмах або інших методів зв’язку, які користувачі можуть самі встановити на телефон”, — заявив голова конгресу Боб Гудлатт.

Відповідаючи на це питання, головний юридичний консультант Apple Брюс Сьюелл погодився з головою конгресу, пославшись на існування добре захищеного месенджера Telegram. У своїй промові Сьюелл двічі обмовився, назвавши програму “телеграфом”.

“Одне з найбільш шкідливих програм, які ми бачили серед використовуваних терористами, щось під назвою Telegraph. Це додаток, Telegraph, може бути встановлено на будь-який телефон, не тільки Apple, його можна завантажити безкоштовно або з Інтернету, або завантажити за межами країни. Це абсолютно невзламываемый метод комунікації. Якщо Apple змусять створити операційну систему, яка знизить безпеку смартфонів десятків або сотень мільйонів невинних людей, то це вдарить по нашій безпеки і ніяк не торкнеться терористів”, — підкреслив головний юрисконсульт Apple Брюс Сьюелл.

З чим пов’язана ця непряма атака на Telegram, який теж перебуває під тиском держав, невідомо. Ймовірно, Apple просто розчищає місце для власного месенджера. Про нього поки нічого не відомо, однак можна припустити, що його головною особливістю буде висока ступінь безпеки. Це підтверджує недавній перехід в Apple одного з розробників месенджера Signal, який вважається настільки захищеним, що ним користується сам Едвард Сноуден.

Звичайно, це не перший випад проти Telegram, просто він досить несподівано пролунав з боку Apple, яка є не тільки виробником телефонів, але і керує величезною екосистемою додатків AppStore, а там і є досить велика кількість месенджерів, які пропонують криптозахист. Той же Signal або месенджер від битторента Bleep, який ще і передає повідомлення без центральних серверів.

А ось що Дуров говорив в ексклюзивному інтерв’ю телеканалу CNN: “Ви не можете зробити месенджер захищеним для всіх, крім терористів, так що ви або захищені, або ні. Вони також використовують iPhoene, телефони на Android, мікрочіпи. Було б помилкою сказати, що ми відповідальні, а інші ні”.

Так, і ще одна історія тижні, яка також стосується дітища Дурова. Instagam учудив і заборонив користувачам у своєму профілі вказувати лінки на акаунт в Telegram або Snapchat. Тобто, лінки-то є, але неактивні. Частково, я так це розумію, Instagram визнав зростаючий потенціал цих месенджерів і почав боротися.

***

Але якщо ці хлопці грають один проти одного, тобто група величезних компаній, які грають проти всього мобільного інтернет-сектора взагалі. Є такі хлопці.

На Всесвітньому мобільному конгресі в Барселоні було оголошено про цікаве співробітництво між компанією Google і глобальної асоціацією мобільних операторів GSMA, серед яких і велика четвірка російських стільникових компаній. Інтернет-гігант вирішив підтримати технологію RCS (Rich Communications Services. Фактично, це СМС з можливостями вставляти картинки, аудиосособщения, бачити статус абонента та іншими принадами месенджерів) і готова вбудувати використовує її месенджер в Android за замовчуванням.

Очевидно, що Google хоче зробити такий самий вдосконалений СМС-сервіс, як iMessage, але з Hangouts не виходить. Тому з’явився варіант з стільниковими операторами і Джайбом. Джайб — стартап, побудований за стандартом Rich Communications Services. У 2015-му його купив Google і на його базі вирішив побудувати глобальний месенджер, запропонував його стільниковим операторам, мовляв, “ось сервіс, побудований на вашу стандарту, не треба нічого додатково вигадувати”. Більш того, це відмінно укладається в стратегію стільникових операторів щодо повернення блудних користувачів — абонентів, які обрали платним Смсками безкоштовні месенджери.

За даними j’son & Partners, із-за діяльності OTT-сервісів — власне, месенджерів WhatsApp, Telegram і Viber — російські мобільні оператори в 2014 році не дорахувалися не менше 15-20 мільярдів рублів або близько 2 відсотків своїх доходів. Власне, тому оператори вирішили не воювати з мессенджерами, а конкурувати, зокрема, створити власний сервіс для спілкування, який об’єднав би всіх користувачів мобільних мереж.

Цікаво, що працювати над RCS-платформами (а це не тільки повідомлення, але і, наприклад, голосові дзвінки через Інтернет) потихеньку кожен з російських операторів у себе почав задовго до цього. МТС ще в червні минулого року оголосила запит на вивчення інформації по впровадженню технології RCS у себе в мережах. Інші оператори “великої трійки” — “Мегафон” і “Білайн” — успішно протестувала можливості RCS під час запуску VoLTE.

“З нашої точки зору як оператора, який бореться за щастя клієнта, нам би хотілося, щоб це виглядало як додаток вже вбудований в телефон, тому що тоді це має сенс і дає перевагу перед іншими месенджерами, — говорить Олександр Мазур, директор з інновацій та бізнес трансформації “Вимпелком”. — Тому що купуєш телефон, дістаєш з коробки і відразу користуєшся як СМСками, тільки до цих Смсками можна додати всі ті можливості, які є в IP-мережах”.

Взагалі всі месенджери — так звані OTT-додатка — поки не заробляють. Вони змагаються аудиторією. Не більше. І конкурувати з ними платними СМС практично неможливо. І начебто в стільникових компаніях це розуміють.

“Ми можемо змінитися трохи, якщо ви хочете. Це правда, користувачеві доводиться платити за кожен дзвінок, за кожну СМС, — міркує Даріо Бетті, директор департаменту з розвитку продуктів і послуг МТС. — Наші клієнти стали дзвонити і відправляти повідомлення за допомогою сервісів, які дозволяють зробити це безкоштовно. Наприклад, в WhatsApp ви можете зателефонувати безкоштовно також на WhatsApp. Ми враховуємо все це, і теж змінюємося. Нещодавно ми запустили музичний проект “МТС Мьюзик” і запропонували 20 мільйонів пісень. Це досить багато. І ви можете слухати їх безкоштовно. Якщо вам хочеться більше функцій, доведеться трохи доплатити. Також буде і з месенджером — дзвінки та повідомлення будуть безкоштовними, за додаткові функції доведеться доплатити, але це все буде дуже прозоро”.

Поки не ясно, як саме стандарт RCS буде вводитися, і чи буде він доступний у всіх операторів зв’язку. Варто відзначити, що таких великих операторів, як AT&T і Verizon, в анонсі немає, тому про глобальне впровадження RCS все-таки поки говорити рано.

На можливість появи глобального міжоператорського месенджера в сучасних популярних месенджерах відреагували майже однаково. Засновник Telegram сказав нашій програмі, що не вірить у появу такого сервісу, вважає, що оператори дуже неповороткі для нього. В Viber впевнені, що навіть якщо месенджер з’явиться, він ніколи не наздожене своїх конкурентів: адже аудиторія, яка звикла до хорошого сервісу і додатковим унікальних функцій, навряд чи піде туди, де намагаються повторити те, що вже є. В ICQ сказали, що їх команду ініціатива абсолютно не лякає, і взагалі тут слабо вірять в життєздатність такого месенджера. Тобто, з одного боку, він з’явиться, безумовно. У Google вже є три месенджера, зробити четвертий їм не складе праці. А ось зробити популярним — велике питання.

Незважаючи на безліч марних спроб, оператори зовсім не хочуть бути тільки мобільним трубопроводом і готові тиснути і далі. Ось цікавий слайд з одного з зборищ мобільних операторів — результати опитування серед 1000 керівників таких компаній про те, чи зможуть вони отримати гроші з тих, хто працює по їх каналах, чи ні.

***

А тепер новина із зовсім іншої області — ігрових платформ. Начебто, досить доленосна. Загалом, в Microsoft не стріляти — він грає, як уміє.

Глава ігрового підрозділу Microsoft Філ Спенсер оголосив про злиття ігрових платформ компанії. За його словами, Microsoft планує створити якусь єдину платформу для так званих “універсальних додатків Windows, які можуть працювати на всіх типах пристроїв під управлінням Windows 10: смартфонах, планшетах, консолях Хbox, а також ПК.

Здається, ніби в Microsoft відмовляються від однієї з головних особливостей консольного бізнесу — ексклюзивних ігор, які випускаються тільки для однієї приставки і не виходять на конкуруючих платформах. Таким чином, ігрові серії, традиційно виходили тільки для Хbox, приміром, гоночний симулятор Forza Motorsport і шутер Gears of War, тепер стануть доступні звичайним користувачам ПК.

Крім цього, в Microsoft хочуть скасувати та іншу відмінну особливість приставок — їх фіксований життєвий цикл. Традиційно приставки проектують таким чином, щоб їх залізо зберігало актуальність протягом 7-8 років. Такий підхід дозволяє розробникам оптимізувати їх ігрові движки під конкретне залізо, а користувачам — не думати про системні вимоги для ігор. Проте в Microsoft вирішили відійти від цієї концепції. За словами Філа Спенсера, “залізо” приставки, тобто, відеокарта і навіть процесори, будуть оновлюватися. Таким чином, користувачі зможуть поліпшити свій Хbox, щоб запускати більш вимогливі ігри. Але для розробників це скоріше мінус, так як їм доведеться створювати ігри не для конкретного заліза, а з урахуванням усіх можливих конфігурацій приставок.

Можна сказати, що цими рішеннями Microsoft після багаторічних інвестицій в розвиток бренду Xbox фактично йде з консольного ринку, перетворюючи свою приставку в традиційний ігровий комп’ютер.

Таким чином, на консольному ринку в його класичному розумінні стане на одного гравця менше. При цьому провідна сьогодні PlayStation 4 теж незабаром обзаведеться функцією відтворення ігор на ПК і Mac. Цю можливість повинні додати разом з новою прошивкою. Принципів її роботи поки не розкривають, але можна припустити, що мова йде про вже існуючу функції Share Play, завдяки якій володар Playstation може передати управління іншому користувачеві Інтернету.

Що стосується третього найбільшого гравця на ринку консолей — Nintendo, — то зараз японська компанія готується до запуску нової приставки, що отримала кодову назву NX. За чутками, її потужності дозволять їй конкурувати з Playstation 4 і Xbox One. Не виключено, що вона також буде підтримувати і пристрої віртуальної реальності.

***

Ну а продовжимо ігрову тематику в самому що ні на є модному аспекті, точніше, в шоломі. Компанія HTC оголосила про відкриття попереднього замовлення на шолом віртуальної реальності Vive, розробка якого йде спільно з ігровою компанією Valve. А трохи раніше в рамках виставки MWC, що пройшла в Барселоні, оголосили вартість — пристрій віртуальної реальності має надійти в продаж у квітні цього року за ціною 900 євро в Європі і 990 доларів США, тобто, приблизно на 300 доларів дорожче, ніж шолом віртуальної реальності головних конкурентів — Oculus Rift.

Така різниця в ціні обумовлена, в першу чергу, тим, що в стартовий комплект Vive, крім самого шолома, входять два бездротових контролера, а також два сенсора, за допомогою яких пристрій відстежує і переносить у віртуальний світ розташування і навіть деякі рухи гравця. Саме ця можливість виділяє Vive на тлі конкурентів. HTC і Valve роблять ставку на активне використання віртуальної реальності, тобто, пропонують гравців не сидіти на дивані, а ходити по кімнаті, вивчаючи віртуальні світи або ухиляючись від ударів противників всім тілом. Поки, правда, розробникам вдалося домогтися тільки синхронізації рук і голови. Для ніг ніяких пристроїв не передбачено, тому вони не відображаються. Що дивно — адже Vive призначений для ходіння.

“Іноді я помічаю, що люди хочуть штовхнути щось, що знаходиться на підлозі в віртуальному світі, але потім вони кажуть: “ха-ха, у мене немає ніг, я не можу цього зробити”, — пояснює старший менеджер HTC з маркетингу VR Джон Макрі. — Є певні речі у віртуальній реальності, які можуть змусити гравця відчути себе погано. Зокрема, затримки. Наприклад, коли я повертаю голову, а віртуальне середовище не веде себе так, як я очікую. Якщо б ми додали відстеження ніг, і ви б повернулися швидко і помітили, що віртуальні ноги не роблять того, що роблять ваші ноги, ви б згадали, що все це — по-справжньому, — а ми не хочемо цього”.

Спеціально для того, щоб гравці не втрачали зв’язок з реальним світом і не були змушені знімати шолом з голови, інженери встановили передню частину пристрою камеру, яка виводить на екран зображення реального світу — наприклад, при наближенні до краю простору, відведеного для віртуальних розваг. А також додали синхронізації зі смартфоном.

“Ви можете приймати повідомлення і дзвінки — для цього ми вбудували в шолом мікрофон. Тобто, ви можете грати в онлайні і спілкуватися по телефону, приймати СМС і навіть повідомлення з календаря”, — продовжує Макрі.

В комплект замовлення Vive не увійдуть ні які-небудь відомі ігрові серії, ні хіти. Зате Vive надійде в продаж з проектами, здатними продемонструвати новий тип ігор, який задіює відразу цілу кімнату.

Для створення таких ігор розробники повинні виходити з обмежень, які накладає пристрій. З-за того, що максимальна довжина кабелів Vive — всього п’ять метрів, ігри для Vive повинні бути побудовані так, щоб дія відбувалася в одній локації. Як, наприклад, у рисовалке Tilt Brush, розробленої Google, або в Job Simulator, в якій гравець приміряє на себе роль офісного працівника, кухаря або продавця. Розробники повинні придумувати нові рішення навіть для звичних шутерів. Наприклад, у грі Space Pirate Trainer не потрібно блукати коридорами, а захищати корабель, відстрілюючись від ворогів, що нападають з усіх боків. А в проекті Raw Data — стріляти і рубати світловим мечем роботів — теж в замкнутому просторі, спина до спини з напарником.

“У віртуальній реальності є термін — locomotion, він буквально означає “переміщати себе”. Так, ви можете ходити по кімнаті, але іноді вам потрібно опинитися де-то дійсно далеко. Скажімо, ви на пляжі і ваше наступне завдання знаходиться десь на іншому його кінці. І вам треба туди якось дістатися. Розробники намагаються знайти якийсь спосіб переміщення, щоб гравець не використовував для цього джойстик. Одне з таких рішень запропонували розробники з Cloud Head Games — користувач переносить, як би перетягує свою кімнату в потрібну точку за допомогою контролера, і по натисненню кнопки дія гри переноситься на нову локацію”, — розповідає Джон Макрі.

Крім ігрового спрямування, творці Vive бачать майбутнє свого пристрою і в інших, найрізноманітніших сферах, аж до торгівлі нерухомістю. Вже сьогодні Vive використовується в Audi для демонстрації автомобілів — причому не тільки нових, але вже стали музейними експонатами. Шолом віртуальної реальності користувач може зазирнути і розглянути в деталях навіть двигун, не залишаючи при цьому своєї кімнати.

“У нас є проект для докторів, який дозволяє взяти, скажімо, тривимірне зображення мозку і збільшити його до розмірів кімнати. Буквально підійти до пухлини або іншому захворюванню і розглянути його з усіх боків, щоб продумати майбутню операцію. В цьому плані віртуальна реальність кімнатного масштабу відкриває справді унікальні можливості, які не мають ніякого відношення до ігор, але все одно викликають захват”, — додав Макрі.

***

І, звичайно, сама смішна історія тижні про те, як вперше в історії безпілотних гугломашин одна з них потрапила в аварію — підрізав автобус. Відбулися всі легким переляком і кузовним ремонтом, але Google перейнявся і виклав вкрай прискіпливо відновлену картину аварії. Отже: при повороті направо гуловский робоавтомобиль виявив, що люк каналізації на дорозі обклали мішками з піском, і потрібно було взяти лівіше, щоб його об’їхати. Гугломашина пропустила кілька автомобілів і спробувала зробити певний маневр. Позаду залишався лише автобус, який плівся зі швидкістю 24 кілометри на годину. В крайньому випадку, пригальмує, вирішив комп’ютер і — увага — тест-пілот, який перебував у робокаре. Далі — анекдот. У мене за спиною сім років створення і тестування кращих предиктивных алгоритмів, як би сказала гугломашина, — повинна проскочити. Водій автобуса відповів: 30 років водійського стажу, у мене не проскочиш. Це, до речі, ще один момент, мало кому приходить в голову. Ми готові терпіти помилки, а іноді і хамство з боку водіїв-людей. А що, якщо підрізати вас на дорозі будуть бездушні залізяки?

Ну а тепер наш обов’язковий слот – постійна рубрика “Фішка тижня”. Підсумкова програма Вести.net прощається з вами до наступного тижня. Не забувайте, що ми виходимо і в короткій – новинний – формі. Планета, поки.

Оставить ответ