Щотижнева програма Вести.net від 6 лютого 2016 року

размещено в: Новости | 0
Щотижнева програма Вести.net від 6 лютого 2016 року
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Привіт, планета, це програма Вести.net — підсумкове щотижневе видання. Почнемо з досить гучною теми, так чи інакше згадуваної в медіа вже як мінімум два тижні — відносин інтернет-бізнесу і держави після того, як у президентській адміністрації з’явився профільний чиновник — радник президента з Інтернету.

На цьому тижні були опубліковані доручення президента, видані за результатами роботи Інституту розвитку Інтернету — ІРІ, — почалася ще навесні. Всього доручень 16, на половині з них серед відповідальних за виконання стоїть прізвище Германа Клименко — власника сервісів LiveInternet і Mediametrix, призначеного під Новий рік на посаду президентського радника.

З моменту призначення Клименко дав кілька десятків інтерв’ю, кожне з яких обростало скандальними публікаціями в стилі новий чиновник обіцяв закрити, це і ще щось” і бурхливим обговоренням в соцмережах. На цьому тижні радник президента був присутній на анонсі форуму з безпеки, але більша частина журналістів туди прийшла для того, щоб задати питання саме йому. Тим більше, що одне з доручень, відповідальність за виконання якого покладено на Клименка, звучить так: “внесення змін до законодавства, спрямованих на забезпечення рівних умов ведення діяльності компаніями в Російській Федерації з використанням мережі Інтернет”. Зокрема, під це визначення підходять і питання транскордонної торгівлі — ті самі люто обговорювалися ініціативи щодо зниження безмитного ліміту на посилки із зарубіжних інтернет-магазинів.

“Там складно все. Коли рівність підприємств — це податки, це трансгранична торгівля, це правозастосування. По транскордонній торгівлі ми збираємося 12 лютого, це робоча група, тобто, ми розділили ці шматочки і будемо намагатися в рамках робочих груп виробити якісь компроміси, тому що ми ж самі звинувачуємо депутатів у тому, що вони приймають закони, з нами не погоджуючи, наша позиція теж повинна бути узгоджена з тими, з ким ми збираємося повоювати або поговорити. 12 лютого ми, наприклад, запросили “Алибабу”, JD.com з іншого боку буде “М-Відео” або “220 вольт”, будуть журналісти — тобто, ми намагаємося все це зробити публічно, — розповів Клименко. — Це питання і правової історії — це коли і компанія Google не відповідає на запити наших правоохоронних органів, а Mail.Ru, Yandex і я — відповідаємо. І податкова історія, тому що ці компанії працюють на нашій території, отримують гроші за послуги тут, а вони йдуть туди. Дуже тонкий момент, коли ми платимо за послуги готелів за кордоном — немає ніяких претензій, все добре. Дійсно: заробив гроші, налогообложился — відправив. Але вони працюють тут на нашій території, і не платять тут податків, тому що послуги надаються саме тут — реклама йде сюди, на російськомовну аудиторію. І в цьому плані це складне питання, що потребує якоїсь регуляторики. Наприклад, Японія відрегулювала відносини з YouTube фіксованою сумою платежу. Вони сіли і вирішили, що Google буде їм платити фіксовану суму, тому що неможливо підрахувати, скільки заробляється на YouTube на японському, але є японський трафік. Google прийняв рішення просто платити. Це не ми придумали, але насправді правило просте — на чиїй території ти працюєш, там ти платиш податки — це незаперечне правило”.

Ну і, звичайно, я попросив радника президента прокоментувати шум навколо Uber, що виник на цьому тижні, коли в інтерв’ю заступник мера Москви заявив, що компанія не особливо швидко реагує на вимоги столичної влади — а це і надання треків за маршрутами перевезення, та отримання водіями ліцензій на перевезення. І якщо так піде і далі, Uber можуть просто заборонити працювати в місті.

“Ти будеш сміятися — це та ж історія з рівністю. Є Яндекс.Таксі, Gett, які працюють абсолютно легально, заробляють гроші і дають робочі місця. Це потрібно сідати з ними, слухати їх — це дуже важлива історія. Заважає їм Über. Але я впевнений, що будь-яка компанія, яка працює на території Росії, в цілому повинна виконувати вимоги, що пред’являються до решти. Це важливо. Якщо б у нас не було Яндекс.Таксі, Gett, можна було б як-то дивитися, що поки не зародиться ринок — Бог з вами. Але у нас є ринок, є попит — це відверто неконкурентна історія. Не виконуючи прохання уряду, або доручення, або закони, Uber просто сам підставляється”, — пояснив радник президента.

Тепер до глобальних новин, причому техно-біржовим, тому що головні світові IT-гравці — приватні компанії, і воюють вони між собою не тільки в сфері споживчих технологій, але і в області продажів, і постійно міряються оціночної біржовою вартістю.

За підсумками біржових торгів після оголошення фінансових результатів, материнська корпорація Alphabet (власник Google) стала найдорожчою компанією, змістивши з першого місця Apple.

Відповідно до звітів Alphabet за четвертий квартал і 2015 фінансовий рік, чистий прибуток за жовтень-грудень минулого року збільшилася і склала 5 мільярдів доларів. Виручка за той же період зросла до 21 мільярда доларів.

На момент закриття торгів Apple ще була найдорожчою компанією. І, ймовірно, це всього лише коливання після оголошення фінансових показників. Що буде, коли торги відкриються знову, незрозуміло. Надто вже невеликий розрив між компаніями: капіталізація Alphabet склала 570 мільярдів доларів, тоді як капіталізація Apple — 540 мільярдів.

По-друге, для Apple нинішні показники далекі від рекордних — ще зовсім недавно “яблучна компанія” оцінювалася в 750 мільярдів, тобто, майже на 200 мільярдів більше, ніж коштує сьогодні Alphabet. Більше того — фінансові провісники обіцяли, що Apple рано чи пізно проб’є неймовірний поріг в трильйон доларів капіталізації. Однак на даний момент вона поступилася перше місце в глобальному рейтингу найдорожчих компаній планети власнику корпорації Google.

Цікаво тут ще й то, що Alphabet з’явився майже півроку тому, але тільки зараз корпорація позначила, що ділить бухгалтерії на дві категорії. Перша — основна, куди входить весь Google: це пошук, оголошення, торгівля, карти, YouTube, програми, “хмара”, Android, Chrome, Google Play, а також гаджети типу приставки Chromecast, ноутбуків Chromebooks і смартфонів Nexus. Друга категорія отримала назву “Інші ставки” і передбачає “ризиковані проекти” корпорації типу термостата NEST та екосистеми “розумного будинку”, Google Capital, підрозділ X — те саме, де розробляються Google Glass, — “розумні” гугломобілі та інші ініціативи. Журналісти прозвали цю категорію Moonshots — “польотами на Місяць”. І особливу увагу приділили тому, у скільки обходяться ці “польоти на Місяць” корпорації Alphabet.

Згідно з підрахунками, у 2015 році на категорії ризикованих проектів власник Google витратив більше 3,5 мільярда доларів. Зрозуміло, що дослідні лабораторії і взагалі будь-які науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи вимагають багато ресурсів. Але, здається, Google — єдиний поки що IT-гігант, який перестав їх ховати, і тепер можливо підрахувати ці самі витрати на майбутнє людства. У Microsoft і Facebook теж є свої секретні наукові підрозділи, націлені на проривні проекти. У Microsoft це — NEXT, співробітники якого зараз активно тестують підводні дата-центри і тривимірні проекції людей в натуральну величину. Дослідницький проект Facebook називається Connectivity Labs — там працюють над забезпеченням Інтернетом важкодоступних місць Землі з допомогою бпла, а також активно експериментують з віртуальним світом. Однак і Microsoft і Facebook ретельно приховують, у скільки обходяться їм їхні власні “польоти на Місяць”.

Звичайно, біржове протистояння річ досить ефемерна — через добу все повернулося на круги своя, але Google загалом дострибнув до психологічно важливого, як кажуть біржовики, місця найдорожчої компанії в світі. Так і наші “Яндекс” з “Мейлом” теж міряються капіталізацією — і зараз “Мейл” виграє.

Наступний сюжет — доля однієї клавіатури, за якої великі технології і таємний умисел. Microsoft підтвердила купівлю SwiftKey — творців віртуальної клавіатури для мобільних пристроїв, що працюють під управлінням Android, iOS і Windows.

На думку аналітиків, Microsoft зацікавили внутрішні розробки стартапу — точніше, те, як SwiftKey використовує нейронні мережі замість звичайних алгоритмів для передбачення наступних букв і слів. Софтверний гігант планує об’єднати команду розробників SwiftKey зі своїм дослідницьким підрозділом, щоб впровадити розробки стартапу в свою мобільну клавіатуру Word Flow для Windows, яку також планується випустити на iOS. До речі, згортати підтримку SwiftKey на iOS і Android в Microsoft не збираються.

Найімовірніше, Microsoft також доповнить Word Flow і SwiftKey іншими своїми продуктами. Наприклад, пошуком Bing. Таким чином Microsoft змогла б поширювати свої продукти на конкуруючих платформах.

Більше того, компанія продовжує експансію своїх продуктів на ринку мобільних додатків. Не так давно софтверний гігант придбав ще два стартапу, розробляють популярні додатки для Android і iOS — творців “розумного” мобільного календаря Sunrise і поштового клієнта Acompli.

Треба зазначити, що схожий спосіб поширення своєї платформи вибрав і “Яндекс”, який теж випустив свою клавіатуру для мобільних пристроїв. У неї вбудований перекладач, пошук по анімованих картинок формату GIF і навіть скромний графічний редактор.

А ось ознаки стартує між IT-корпораціями змагання в новій сфері — як її тільки не називають: Інтернет всього, Інтернет речей — вибирайте самі. Компанія Cisco Systems купила за півтора мільярда доларів поліпшену хмарну платформу для Інтернету речей. Стартап Jasper Technologies розробляє хмарні системи, що керують взаємодією між різними пристроями в промислових масштабах. В Cisco сподіваються, що придбання Jasper дозволить спростити Інтернет речей, зробити його більш масштабованим і функціонально сумісним.

ІТ-гігант має намір скористатися розробками Jasper для розвитку бездротових мереж промислового класу і покращити їх можливості аналізу даних на великих виробництвах. До речі, Jasper відомий тим, що входить в список “єдинорогів” Силіконової долини — так там називають стартапи з оцінкою вартості в мільярд доларів і вище. Зараз у Jasper нараховується в 100 країнах світу понад 3500 клієнтів, серед яких такі великі як Ford, General Motors, Starbucks і AT&T.

Cisco — один з найбільших гравців на ринку великої телекому, і він розуміє, що ось-ось у наше життя масово прийде Інтернет речей. Згідно з його ж власним прогнозом, у найближчі сім років ми побачимо 50 мільярдів підключених пристроїв, найбільше число яких буде не ноутбуками, смартфонами або планшетами, а автомобілями, автобусами, сонячними батареями, електродвигунами, роботами, насосами.

Проте всі споживчі приклади на виставках не можуть показати весь масштаб. Тут мова йде про підключення мільярдів датчиків, маршрутизаторів, пристроїв, і автоматичному управлінні всім цим у рамках величезної виробництва. Все це, природно, зажадає неймовірного зростання мережевої інфраструктури, на якій, до речі, і спеціалізується Cisco.

Згідно того ж прогнозом, ринок Інтернету речей до 2020 року досягне ємності в 19 трильйонів доларів, включаючи державний (значною мірою оборонний), муніципальний і приватний сектори.

Рубрика програми “Вести — Транспорт”, на яку ми претендуємо завдяки тому, що в цю сферу починають проникати підвідомчі технології — або люди, які зробили собі ім’я і капітали на хайтек. Космічне агентство SpaceX підвело підсумки конкурсу прототипів вакуумних поїздів. Переможці — студенти з Массачусетського технологічного інституту — отримали приз у 150 тисяч доларів для підготовки реальної моделі вагона Hyperloop-поїзда на основі свого прототипу. Друге місце зайняли голландці з Делфтського технічного інституту. Третє — студенти з Обернского політехнічного університету.

Фіналісти отримають можливість протестувати їх винаходу на особистому Hyperloop-треку Елона Маска вже цього літа. За цю можливість боролися не тільки студенти, але і компанії. Зокрема, Arx Pax, яка прославилася винаходом цього ховерборда. На конкурсі компанія продемонструвала свою модель двигунів і систем гальмування. За словами глави Arx Pax Грега Хендерсона, космічне агентство Space X вже придбало кілька двигунів компанії для проведення випробувань.

Hyperloop, що дослівно перекладається на російську як “ГиперПетля”, — це проект вакуумних поїздів, запропонований Элоном Маском в 2013 році. За задумом Маска, Hyperloop буде перевозити людей в якихось алюмінієвих вагонах з навколозвуковою швидкістю — понад 1220 кілометрів на годину.

Правда, на сьогоднішній день проект існує за великим рахунком тільки на папері — випробувальний полігон “ГиперПетли” ще тільки будується. Він розташований поблизу від штаб-квартири агентства SpaceX в місті Хоторн, штат Каліфорнія.

За задумом Маска, перший маршрут вакуумного поїзда пройде через всю Каліфорнію — від Сан-Дієго до Сакраменто. Для цього потрібно фактично з нуля побудувати всю необхідну інфраструктуру — понад 600 кілометрів шляхів, які будуть мати форму труб, а також їх розв’язки та спеціальні вокзали. За попередніми підрахунками, реалізувати цей проект можна за 8 мільярдів доларів. Втім, до ідеї Маска багато ставляться з неабиякою часткою скепсису, називаючи її в кращому випадку науково-фантастичної.

Однак, всупереч думці скептиків, міністр транспорту США Ентоні Фокс вважає “ГиперПетлю” досить надійним і здійсненним проектом, який навіть може розраховувати на фінансову допомогу від уряду.

Факультативний сюжет — будні телеперегляду в епоху доповненої реальності. І наша традиційна рубрика — фішка тижня. До зустрічі через тиждень, планета — поки!

Оставить ответ