Вести.net: Fiat і Google створюють перший серійний безпілотний автомобіль

размещено в: Новости | 0
Вести.net: Fiat і Google створюють перший серійний безпілотний автомобіль
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Автопром викидає білий прапор. Перший великий автоконцерн пішов на угоду з розробником безпілотних автомобілів від IT-галузі. Чому інші бояться такого розвитку подій і на що буде схожий перший серійний безпілотник? Про це — прямо зараз, в програмі Вести.net.

Автомобільний концерн Fiat займеться розробкою безпілотних автомобілів спільно з Google. Обидві компанії вже підтвердили, що до кінця цього року почнеться тестування першої партії в 100 автономних автомобілів. Мова йде про новому мінівені Pacifica американської корпорації Chrysler, яка належить Fiat.

Це буде перший випадок, коли Google укладе офіційний контракт з одним з лідерів автомобільної галузі. Перші досліди в області автопілота інтернет-гігант проводив на куплених на власні гроші Lexus, а потім — створив власну безпілотну малолітражку, яка, втім, не відрізняється особливою практичністю з-за свого розміру і служить хіба що тестовою лабораторією як для технічних, так і для правових ідей Google. Наприклад, спочатку в машині не було ні керма, ні педалей. Проте американські власті відмовилися сертифікувати такий автомобіль, змусивши Google змонтувати органи ручного управління.

Тепер же Google близький до того, щоб створити щось дійсно практичне — безпілотний сімейний мінівен, який здатний як пересуватися самостійно, так і управлятися людиною. Це важлива ремарка, так як до сих пір наявність людини, за американськими законами, обов’язково навіть у безпілотної машині. На початку року Американське Національне управління з безпеки руху на автострадах офіційно визнало, що комп’ютер, який керує автомобілем замість людини, з точки зору закону може вважатися водієм. Але ця заява має лише рекомендаційний статус, і до змін законодавства воно досі не призвело, і приведе в найближчому майбутньому — невідомо.

Таким чином, вимальовується образ першого в історії комерційного автомобіля з автопілотом. Це сімейний мінівен, який здатний пересуватися автоматично, але, за законом, підкоряється волі власника, який знаходиться в салоні і несе відповідальність за всі самостійні дії машини. Тобто можна, наприклад, сісти за кермо, вказати точку призначення, розкласти спинку і мирно, на свій страх і ризик, заснути. Якщо такі проекти, які не потребують змін законів, отримають широке поширення і довіру водіїв, то наступним кроком буде впровадження абсолютно самостійних автомобілів.

Згідно з прогнозами порталу Business Insider, безпілотників, подібних тому, що готуються запустити у виробництво Google і Fiat, до 2020 року на дорогах планети буде вже більше 10 мільйонів.

Зазначимо, що Chrysler став першим з великих світових автовиробників, хто пішов на добровільну угоду з Google. Глава італійсько-американського концерну Серджіо Маркіонне в інтерв’ю журналу Automobile Mag заявив, що шукає співпраці з Apple. За його словами, протистояти вторгненню технологічних гігантів на автомобільний ринок марно. Ось цитата: “Google може купити будь-якого автовиробника на кишенькові гроші. І Apple — у них 24 мільярди чистого заробітку за один квартал! Це безумство. Що ми намагаємося захистити? Що?”

Емоційний випад Маркіонне, піднімає білий прапор, адресований колегам по автомобільній індустрії і, в першу чергу, компанії Ford, яка однією з перших забила тривогу, заявивши, що якщо автовиробники нічого не будуть робити, то машина незабаром стане “смартфоном на колесах”, а контролювати галузь будуть ті, хто контролює магазини додатків для розумних авто-інтерфейсів. Тобто Apple і Google.

Нагадаємо, Ford вирішив очолити “опір”, запропонувавши платформу, альтернативну Android Auto або Apple Carplay. Головна ідея Ford — користуючись більш ніж віковим досвідом взаємодії з клієнтами-водіями забезпечити їх такими функціями розумного інтерфейсу, які, як вважають у компанії, дійсно корисні для автомобіліста.

“Півтора роки тому ми запустили 25 різних експериментальних програм: від рішень у сфері паркування та кар-шерінга, до мультимодальних рішень, які при прокладанні маршруту користувача включали в себе пересадки з автомобіля на поїзд, автобус і навіть велосипед, — говорить представник компанії. — Ми намагалися зрозуміти, що затребуване, які рішення мають найбільшу перспективу. З цих 25 програм 20 ми завершили. Вони були переосмислені і перетворилися в кілька комплексних рішень”.

Є у Ford і свій погляд на безпілотники, відмінний від Google. У компанії вважають, що саме автономні машини повинні вирішити проблему пробок, яка в найближчому майбутньому, впевнені в компанії, неодмінно з новою силою накриє всі великі міста планети. Для цього всі машини без водіїв потрібно зв’язати в єдину саморегулюючу транспортну структуру, яка дозволила б навіть при великій завантаженості доріг оптимізувати рух в мегаполісах.

Якщо поєднати це з фордівської ідеєю кар-шерінга, то, згідно утопічної ідеї Ford, у великих містах взагалі не залишиться жодного громадського транспорту, ні приватних автомобілів. Безпілотні машини будуть спільними, і вони будуть автоматично курсувати по місту, підбираючи людей на вимогу.

Оставить ответ