Вести.net: інтернет-магазини почали доставляти товари без допомоги людей

размещено в: Новости | 0
Вести.net: інтернет-магазини почали доставляти товари без допомоги людей
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

У США видали першу ліцензію на доставку з допомогою безпілотників. Всупереч очікуванням, першою компанією, що отримала ліцензію на доставку товарів за допомогою дронов, стала не Amazon або Dominos, які першими оголосили про свої плани на безпілотники, а невеликий австралійський стартап Flirtey.

Перша в історії США легальний доставка дроном сталася в невеликому містечку Хоторн, штат Невада, з населенням 3000 чоловік. Гексакоптер — тобто безпілотний літаючий апарат з шістьма пропелерами — подолав близько півмилі, щоб доставити посилку з харчами і медикаментами в нежитловий будинок. Політ по заздалегідь запрограмованому маршруті пройшов без участі людей. Допомога пілота, готового взяти управління дроном на себе у випадку позаштатної ситуації, не знадобилася.

Основною метою польоту була демонстрація готовності дронов доставляти першу допомогу в реальних міських умовах, де на шляху безпілотника можуть виявитися лінії електропередач і високі будівлі. Яким чином апарат Flirtey автоматично долає подібні перешкоди — не відомо. Втім, подібні технології вже не те що б унікальні. Наприклад, Інтел експериментує з використанням на безпілотниках своєї технології RealSence. Такий дрон, зокрема, показували на виставці ЦЕС на початку цього року — коптер бачить всього на п’ять метрів попереду себе, але час реакції — сім мілісекунд — дозволяло дуже ефектно уникати зіткнень навіть у тому випадку, коли його навмисно направляли в перешкоду.

Дозвіл на випробування в міському середовищі Flirtey отримали невипадково — у компанії вже є досвід з пересилання підручників і невеликих автомобільних запчастин в Австралії та Новій Зеландії. А в США Flirtey були першими, хто випробував свою систему доставки у сільській місцевості. Наступним кроком стартапу буде проведення випробувань у містах з багатоповерховою забудовою.

За словами виконавчого директора Flirtey Меттью Суїні, майбутнє, в якому доставкою посилок будуть займатися безпілотні літальні апарати, настане зовсім скоро. Ще два роки тому дронов-листонош можна було використовувати тільки в Арктиці. А сьогодні законопроект, що регулює комерційне використання дронів в містах, вже готовий для розгляду у Конгресі.

Нагадаємо, що наприкінці минулого року Федеральне управління цивільної авіації США відкрило реєстрацію комерційних і користувальницьких квадрокоптеров. Тільки за перший місяць громадяни США зареєстрували понад 300 тисяч дронов-безпілотників. За прогнозами, до кінця року їх число повинне досягти двох з половиною мільйонів.

А днями управління опублікувало статистику порушень, пов’язаних з їх використанням. З серпня 2015 року по січень 2016 було зафіксовано понад 580 інцидентів. Велика їх частина — це дрібні порушення, які пов’язані з перетином кордонів приватної власності. Однак деякі з задокументованих пригод могли призвести до загибелі людей.

Один з таких інцидентів стався в серпні в нью-йоркському аеропорту JFK. Тоді безпілотник, що летить на висоті двох кілометрів, виявився всього в 6 метрах від пасажирського літака.

Для уникнення подібних випадків Управління цивільної авіації США пропонує заборонити запускати користувальницьких дронов вище, ніж на 150 метрів. Сьогодні кримінальна відповідальність загрожує пілотам, чиї апарати пролітають не тільки над режимними і особливо важливими об’єктами, але і над гоночними трасами і спортивними аренами, на яких присутні більше 30 000 чоловік.

Однак зловити порушників — тобто не тільки перехопити бесплиотник, але й відстежити його пілота — виходить далеко не завжди. Завдання настільки складна, що над нею з 2013 року працює ФБР.

Разом з розвитком безпілотної авіації зростає і індустрія протидії дронам. Починається своєрідна гонка озброєнь. Поки дронов ловлять інші безпілотники або навіть спеціально навчені хижі птахи. Але прогрес на цьому не зупиниться.

Приміром, існує прототип пристрою під назвою Drone Defender — він створює перешкоди на всіх частотах, використовуваних користувацькими дрона, включаючи навіть GPS. Під час такої радіо-атаки дрон втрачає зв’язок зі своїм пілотом і починається плавно знижуватися. Однак заважати літальним апаратам, які перебувають у польоті, заборонено законом. А безпілотники раніше прирівнюються до повноцінних повітряним суднам. Крім цього, глушити радіосигнал також заборонено. Тому взяти подібний пристрій на озброєння зможуть тільки федеральні спецслужби, а охоронці тюрьм, які вже стикаються з дрона-порушниками, такою технологією скористатися не зможуть.

Альтернативні методи боротьби з безпілотниками пропонують фахівці з Великобританії. Компанія Selex розробила систему, яка знаходить дрона за допомогою радарів і інфрачервоних камер, а потім “влазить” в канал відеозв’язку між апаратом і пілотом. Таким чином, система може не лише приземлити безпілотник, але і заздалегідь видати попередження його пілоту. За задумом, це допоможе налякати дрібних зловмисників.

Втім, англійські спецслужби вважають, що кращий спосіб позбутися від дронов — це не дозволити їм злетіти. Під час однієї з подорожей Королеви Єлизавети поліція Великобританії спільно з місцевою аналітичною компанією вирахували всі місця, звідки папараці могли б запускати свої безпілотники. Таким чином поліції вдалося на короткий час розчистити небо. Однак для постійного використання така тактика навряд чи підходить.

Оставить ответ