Вести.net: комп’ютер позбавив людей шансу на виграш, а Samsung підбив підсумки

размещено в: Новости | 0
Вести.net: комп’ютер позбавив людей шансу на виграш, а Samsung підбив підсумки
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Google встановив нову планку перед розробниками штучного інтелекту. Його нейронна мережа DeepMind зуміла обіграти людини в одну з найбільш давніх та складних ігор, яка раніше вважалася неможливою для освоєння комп’ютерними системами. Йдеться про китайську “Вей Ци”, у світі більше відомої під японською назвою го. Дослівно з китайської перекладається як “навколишні шашки”. Мета гри — заблокувати у кільці як можна більшу кількість фішок супротивника.

Незважаючи на досить прості, порівняно, наприклад, з шахами, правила, гра вважається однією з складних, якщо не найскладнішим у світі. Вона ведеться на дуже великому полі. Стандартні розміри — 19 на 19 квадратів. Але буває і більше — наприклад, 21 на 21. В стандартному наборі — 181 чорна фішка і 180 білих. Це наближає число можливих ходів і комбінацій до числа з більш ніж 150 нулями. Це більше, ніж атомів у Всесвіті. Відповідно, на відміну від тих же шахів, де комп’ютер можна, грубо кажучи, “руками” навчити всіх можливих ігрових ситуацій, у випадку з го машина повинна “думати” сама і приймати рішення, виходячи з ситуації, обстановки. Найцікавіше, що гуглівський DeepMind ніяким спеціальним чином не готували — йому просто “пояснили” правила гри, а далі — мережа “набивала руку” в нескінченних іграх з самою собою. Тобто, самообучалась.

У підсумку, DeepMind здобув перемогу над другим гравцем світового рейтингу, чемпіоном Європи, французом на ім’я Фен Ху. Нейромережа виграла у всіх п’яти матчах, не залишивши людині ні єдиного шансу. Тепер на черзі світовий лідер з гри в го, представник Південної Кореї Лі Седол.

До речі, саме ігри, на думку інженерів Google, мають вирішальну роль у олюднення нейронних мереж. Вчені з лабораторії DeepMind впевнені, що ігри здатні навчити машину думати і приймати рішення майже по-людськи. Мова йде про класичні іграшки на зразок Arkanoid або Pinball/ В кожній з них потрібно або ухилятися від об’єктів, або, навпаки, ловити їх. Це, на думку дослідників, дозволить створити базовий алгоритм, який в майбутньому допоможе роботам орієнтуватися в реальному світі й реагувати на раптово виниклі обставини. Причому, штучний інтелект грає з живими людьми. І все частіше виграє. Зазначимо, що такий метод розвитку застосовують і в іншій компанії, яка працює над створенням штучного інтелекту — Osaro.

Зазначимо, що Google з його DeepMind поки що (принаймні, якщо судити з оприлюдненої інформації) опинився попереду всіх інших компаній, які намагаються створити штучний інтелект. А серед них і Microsoft і IBM, і багато інших. Поки конкуренти працюють в лабораторіях, Google вже випускає технології штучного інтелекту в маси.

У вересні 2015 року інтернет-гігант передав розробникам вихідний код системи машинного навчання TensorFlow, зробивши його доступним всім, хто бажає взяти участь в розвитку штучного інтелекту. Що досить незвично — досі технології машинного навчання, хто б їх не розробляв, а роблять це багато, вважалися страшної комерційної та технологічної таємницею. А зараз з відкриттям коду почнеться новий етап: до роботи приєднається велика спільнота — від університетських дослідників до інженерів і любителів, а значить, розвиток піде набагато більш високими темпами.

Правда, хитрий Google свою технологію відкрив не повністю — поки доступний тільки код для використання на одному комп’ютері. Тобто, об’єднати декілька машин в мережу і таким чином збільшити розрахункові потужності не вийде.

* * *

Samsung зберіг лідерство на глобальному мобільному ринку, але відрив скорочується.

За даними дослідницької компанії IDC, у четвертому кварталі минулого року, корейська компанія поставила на ринок 85,5 мільйона смартфонів. Тобто на 10 мільйонів більше, ніж впевнено займає друге місце Apple.

Якщо брати результати за весь рік, то різниця складе понад 93 мільйонів штук. Щоб розуміти масштаб: за рік Samsung продала смартфонів, ніж Apple і йде на четвертому місці Lenovo разом узяті. Втім, настільки вражаючі показники, насправді, не дуже порадували інвесторів – справа в тому, що відрив Samsung від Apple скоротився на третину. Відповідно, знизилася за рік і частка корейського бренду на ринку. Як результат, Samsung зафіксувала скорочення чистого прибутку в четвертому кварталі корпорація заробила аж на 40% менше, ніж роком раніше. Інші показники при цьому зросли, в тому числі і продажу, але дуже незначно – лише 2% за підсумками року. І це найгірший результат у першій п’ятірці виробників смартфонів.

Треба зауважити, що в листопаді минулого року, Samsung змінила керівника мобільного напряму – біля керма встав Діджей Кох, який раніше відповідав за розробку операційної системи Tizen і платіжного сервісу SamsungPay. Одночасно з публікацією не самого кращого квартального звіту, керівництво Samsung оголосив, що корпорація має намір зосередитися на мобільному програмному забезпеченні і перспективних дисплеях, в тому числі для прозорих панелей, носимой електроніки та автомобілів.

Оставить ответ