Вести.net: Москва прийняла перший форум інтернет-економіки

размещено в: Новости | 0
Вести.net: Москва прийняла перший форум інтернет-економіки
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

У Москві відкрився перший російський форум “Інтернет-економіка” — найбільша майданчик, яка зібрала під одним дахом всіх зацікавлених у розвитку інтернет-бізнесу і так званих “интернетзависимых галузей”. Ці галузі, до речі, це майже 12 трильйонів рублів або 16% ВВП.

Кілька місяців експерти збирали і відбирали ідеї — як стимулювати розвиток інтернет-економіки — і намагалися сформулювати ключові проблеми. Для онлайн-торгівлі, наприклад, це нерівність російських і закордонних магазинів.

Суть в тому, що іноземці працюють у своїй юрисдикції і, таким чином, можуть уникати російського оподаткування та іншого регулювання. Вихід, схоже, знайдений у визначенні того, що вважати точкою продажу товару або послуги. Поточне пропозиція, яка, як здається, підтримують та інтернет-бізнесмени, і представники держави, – визначати цю точку за місцем проживання покупця. Іншими словами, продавець або працює в його інтересах транспортна компанія спочатку повинні будуть ввезти товар в Росію і розмитнити його, а потім продавати його тут фактично на умовах російського інтернет-магазину.

Передбачається, що таким чином іноземні компанії опиняться в російському правовому полі при мінімальних незручності для кінцевих споживачів.

“Це можна контролювати. І не контролювати кожного покупця, а контролювати, як сьогодні говорилося, логіста, велику компанію. Тоді в цей входять послуги, що продаються нам тим же Apple або тим же Microsoft. В цей входять і товари, що продаються AliExpress як логістом. Нехай AliExpress і платить тут податки як логіст. І тоді цього не буде відчувати споживач. Ми не будемо говорити про суму 22 євро, 100 євро, за яку він повинен ще щось оформляти”, — пояснює член наглядової ради Інституту розвитку Інтернету (ІРІ) Фелікс Мучник.

Що ж стосується експорту товарів і послуг з Росії, то тут поки що більше запитань, ніж намічених шляхів вирішення проблем. Наприклад, бізнес просить не вважати повернутий з-за кордону товар імпортом і спростити повернення ПДВ для дрібних поштових відправлень. Та й взагалі, як з’ясувалося, належить розбиратися навіть з ключовою термінологією, тобто весь цей e-commerce називати законодавчо, так, щоб у різних нормативних актах, в кінцевому підсумку, було б на увазі одне і теж.

А головне, щоб умовно “дистанційна торгівля” та “електронна комерція” регулювалися б однаково, не залишаючи шансів на різні трактування типу діяльності.

“Є багато точок в законодавстві, які треба поправити. І це перша точка, якою потрібно займатися. Тобто, повинно бути єдине поняття. Не важливо як вона буде називатися – “дистанційна торгівля методом Інтернету”. І всі інші способи повинні в неї входити. Чи це буде називатися “електронною комерцією”. І далі все законодавство має бути докорінно змінена, але підчищено в цю точку — єдине визначення. І тоді буде зрозуміло, що торгівля за зразком – це те ж саме”, — продовжив член наглядової ради ІРІ Фелікс Мучник.

Ще одна актуальна для вітчизняного інтернет-ринку тема – піратство і боротьба з ним. За оцінками, на сьогоднішній день на нелегальний контент припадає понад 85 відсотків російського інтернет-трафіку.

На думку Медіа-Комунікаційного Союзу — об’єднання найбільших російських операторів і медіахолдингів — вирішити проблему піратства в Росії можна тільки при внесенні змін у систему управління авторськими правами. Пропозиція Медіа-Комунікаційного Союзу багато в чому повторює план, озвучений Мінкомзв’язку ще чотири роки тому. За задумом Союзу, необхідно створити якийсь єдиний каталог захищеного вмісту, а також створити якісь суспільства, які б керували ним і взаємодіяли з правовласниками.

“Ми вважаємо, що повинен бути єдиний каталог, держателем якого повинна бути уповноважена організація. Це, швидше за все, повинен бути регулятор, який має сучасні ідентифікатори контенту — все дистрибутированного на території Російської Федерації”, — вважає президент Медіа-Комунікаційного Союзу (МКС) Сергій Петров.

Варто пояснити, що ідентифікатори, про яких йшла мова — це якийсь цифровий відбиток або навіть зліпок контенту, який дозволяє автоматизувати його виявлення в Мережі. В тому числі, і його піратську копію.

Розроблена Союзом система управління авторськими і суміжними правами торкнеться всі види медіаконтенту. При цьому не тільки в Мережі, але і на телебаченні, радіо і в громадських місцях.

Нагадаємо, що на даний момент в Росії діє три організації, які колективно управляють авторськими та суміжними правами. Це РАВ, РСП і Всеросійська організація інтелектуальної власності. Однак вони не працюють в сфері Інтернету, і більше того — працюють переважно без договорів з власниками прав. Іншими словами, вони збирають гроші на користь відразу всіх авторів і виконавців.

На думку Медіа-Комунікаційного Союзу, нові товариства по управлінню авторськими та суміжними правами повинні працювати як раз саме на договірній системі. Правда, поки конкретних пропозицій щодо того, хто буде збирати кошти і коли така система буде запущена, немає.

“Ми вважаємо, що дуже важливо, щоб цей функціонал управління правами не був сконцентрований в одних руках. Ми допускаємо існування як комерційно орієнтованих товариств з управління правами, так і некомерційних. На мій погляд, це має бути ринок з ринковими ставленням і конкуренцією, при цьому при чіткому визначенні правил і прозорості таких організацій”, — додає президент Союзу “МКС” Сергій Петров.

Відучити російських користувачів від використання піратського контенту досі намагаються, в основному, заборонними заходами. Зокрема, Роскомнадзор вже пообіцяв заблокувати всі найбільші торрент-треккеры в новому році. Втім, подібні блокування легко обходяться, наприклад, елементарної установкою анонімайзерів безпосередньо в браузері. За даними Роскомнадзора, 95 відсотків громадян Росії поки не користуються ніякими засобами обходу блокування. Але можна припустити, що ця цифра обумовлена тим, що поки вони, за великим рахунком, не були потрібні.

Тим часом, на думку Медіа-Коммункационного Союзу, переслідувати потрібно не тільки майданчики, які розміщують нелегальний контент, але і самого користувача.

“Можливі так звані багатоступінчасті практики попередження споживача про те, що він споживає нелегальний контент. Спочатку це може бути просто попередження — плашечка, яка попереджає, що в даний момент він збирається переглянути нелегальний контент або скористатися нелегальної послугою. А далі, після декількох повторних попереджень, це може бути і блокуванням цього абонента від оператора зв’язку”, — пропонує драконівські заходи впливу президент Союзу “МКС” Сергій Петров.

Оставить ответ