Вести.net: найстаріший пошукач Yahoo виставлений на продаж

размещено в: Новости | 0
Вести.net: найстаріший пошукач Yahoo виставлений на продаж
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Один з найстаріших інтернет-пошукачів виставлений на продаж. Не вперше, але на цей раз, кажуть, все серйозно. Що може бути цінного в активах збиткового бізнесу і хто може претендувати на підприємство, фактично нездатна конкурувати з безумовним лідером ринку?

Компанія Yahoo в черговий раз виставила на продаж частину своїх бізнесів. За даними видання Wall Street Journal, Yahoo направила потенційним покупцям лист з проханням розповісти до 11 квітня 2016 року, які саме активи компанії їм цікаві і скільки вони готові за них заплатити. Мова йде про поштовому сервісі Yahoo Mail, новинному агрегаторі Yahoo News і пошуковику Yahoo. Інтерес до активів Yahoo проявило вже більше 40 компаній, включаючи Verizon, AT&T і Time Incorporated.

Проект Yahoo, починався в 1990-х роках як сховище посилань під назвою “Путівник Джеррі і Девіда по Всесвітній Павутині”, виріс в один з перших пошуковиків. Пережила бум і крах доткомів, компанія була першою, яка вирішила розвивати пошуковик по портальної схемою, додаючи на сайт різні додаткові сервіси, — новини, пошта, оголошення, ринкова аналітика.

В цей час на ринку інтернет-пошуку стали з’являтися конкуренти — AltaVista, Webring, Lycos, а потім і сіра конячка — маловідомий, але набирав популярність Google. Деяких з них Yahoo поглинула, з іншими впоратися не змогла.

Цікаво, що з перших днів заснування компанії Сергія Бріна власники Yahoo підтримували її і в якійсь мірі навіть допомогли вирости Google, який і витіснив Yahoo. За останнє десятиліття зосереджений тільки на пошуку Google зайняв майже весь цей ринок. А Yahoo з кожним роком грала роль все більше відстає.

У 2008 році Yahoo намагався придбати Microsoft за 44 мільярди доларів, однак засновник проекту Джеррі Янг відмовився від угоди. Що в підсумку і стало причиною його звільнення з посади генерального директора. Microsoft, до речі, своїх спроб не залишив і зайшов з іншого боку — власне, історія пошукача Yahoo, по суті, закінчилася в червні 2010 року, коли оригінальний пошуковий алгоритм компанії був замінений на Bing від Microsoft.

Так, корпорація Білла Гейтса стала партнером і братом для Yahoo. Тоді ж у 2010 році рішення перетворити Yahoo з інтернет-пошукача в медійний портал здавалося самим розумним, щоб утримати компанію на плаву. Але вже через рік стало зрозуміло, що в порталу немає чіткого позиціонування.

Спроба охопити всі медіасфери зробила Yahoo агрегатором “всього”. Але і ставка на “все відразу” не зіграла. Знову з’явилися чутки про продаж компанії. Цікаво, що коли Yahoo ще твердо стояла на ногах, вона купила 40% акцій Alibaba. І ось тепер вже Alibaba виявляв бажання придбати колишнього інтернет-гіганта. Але угода не відбулася.

В Yahoo вирішили перекваліфікуватися з посередництва у виробника контенту, і запросили на посаду генерального директора віце-президента Google Марісу Майєр. І спочатку все було непогано, за перший рік її роботи в компанії вартість акцій Yahoo виросла на 71%. Майєр змінила акцент у розробці на мобільні платформи, почала наймати талановитих співробітників, пообіцяла навести блиск в старих продуктах — пошуку і поштою, і стала купувати перспективні компанії. З останніми Марісса Майєр явно перестаралася: першою покупкою став новинний агрегатор Summly за 30 мільйонів доларів, далі Yahoo поглинула Tumblr — сума угоди перевищила 1 мільярд доларів.

Після цього, близько 50 мільйонів доларів компанія віддала за відеосервіс Qwiki, потім придбала захищений месенджер Blink — тут сума не розголошується. Потім вибір Майєр упав на рекламну платформу BrightRoll. За чутками, вартість угоди склала 640 мільйонів доларів.

У загальній складності Yahoo придбала близько 40 компаній. Однак серйозних дивідендів ці покупки, схоже, не принесли. У IV кварталі 2015 року компанія повідомила про збиток в 4,5 мільярда через списання вартості цілого ряду активів, в числі яких опинився той самий Tumblr, придбаний за 1 мільярд. І Yahoo знову виставлена на продаж.

При цьому найцікавіше, що оцінити активи Yahoo проблематично, так як капіталізація компанії — близько 33 мільярдів доларів — прив’язана в основному до оцінки належної їй частки в Alibaba Group. Власне сам інтернет-бізнес компанії може коштувати, за оцінками деяких аналітиків, близько 3,5 мільярдів доларів.

Оставить ответ