Вести.net: “нехай всім щастить” – автоконцерни і економіка спільного споживання

размещено в: Новости | 0
Вести.net: “нехай всім щастить” – автоконцерни і економіка спільного споживання
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

13 мільярдів доларів прибутку в рік. Стільки приносить інноваційним компаніям економіка спільного споживання вже сьогодні. Хто і скільки інвестує в подібні проекти, до чого все йде і готові споживачі до таких змін? Про це прямо зараз в програмі Вести.net.

Автоконцерни роблять ставку на економіку спільного споживання. Найбільший автовиробник у світі — Toyota — уклав угоду з найдорожчим стартапом — сервісом таксі Über.

В рамках нового стратегічного партнерства водії Über зможуть брати машини Toyota в лізинг на особливих умовах. Зокрема, період такого лізингу не буде жорстко обмежений. У першу чергу він буде залежати від потреб таксиста і його заробітку. Платити за автомобіль належить самому водієві — з тих грошей, які він запрацює через сервіс Über.

Крім цього, нове партнерство дозволить Über реалізувати свої плани по запуску автопілотованих таксі. У листопаді минулого року Toyota відкрила дослідницький інститут, що займається розробкою технологій штучного інтелекту. В першу чергу — для безпілотних автомобілів. Незважаючи на те, що в офіційній заяві Toyota автопилотируемые машини прямим текстом не називаються, зі слів представників компанії можна укласти, що Toyota і Über будуть проводити спільні дослідження в цій області. Приміром, було оголошено про розробку певних програм для автомобілів і про “обмін знаннями заради взаємного прискорення дослідницької активності”.

Примітно, що до сьогоднішнього дня Über не мав партнерів, залишаючись при цьому найбільшим гравцем на ринку колективного користування автомобілем.

В цей же час багато найбільші IT-компанії і автоконцерни встигли профінансувати як мінімум 8 конкуруючих з Über стартапів: General Motors вклав півмільярда доларів в сервіс Lyft, Apple інвестував мільярд у китайський стартап Didi. У лютому цього року співзасновники Viber — Ігор Магазіннік і Тальмон Марко — запустили тестування сервісу Juno. А Google вклався в стартап Waze, який тепер не тільки прокладає автомобільний маршрут по місту, але і пропонує взяти попутників.

Одночасно з новиною про співпрацю Toyota і Über стало відомо, що Volkswagen інвестував 300 мільйонів доларів в сервіс за викликом таксі Gett, який працює в Ізраїлі, кількох країнах Європи, а також у Москві та Нью-Йорку.

Тут варто зазначити, що багато аналітиків вважають бізнес-модель Gett нестійкою. Компанія отримує дохід тільки з кількох регіонів, а в інших — працює собі в збиток. За інформацією сайту re/code, в Нью-Йорку Gett втрачає гроші на кожній поїздці, яка обходиться пасажиру більше, ніж в 10 доларів. Однак відмовлятися від існуючого підходу в Gett не мають наміру.

Замість цього компанія зосередиться на послуги для корпоративних клієнтів, які вже зараз приносять Gett близько 30 відсотків прибутку. Цим пояснюється й вибір партнера: Volkswagen Group належать елітні автомобільні бренди, які так подобаються корпоративним клієнтам. Для самої ж Volkswagen Group ця угода дає шанс закріпитися на зростаючому ринку колективного використання автомобілів.

А автоконцерн Ford навіть провів дослідження такої економіки спільного споживання. Так, з 10 тисяч опитаних європейців 78 відсотків виявилися готові за гроші підвозити інших людей або перевозити посилки. Загалом, переважна більшість респондентів висловило зацікавленість в каршейринге — тобто в короткостроковій оренді автомобіля, і в райдшейринге — послуги спільного користування машиною з рівним поділом вартості бензину. Більш того, багато європейці висловили готовність здавати в колективне використання не тільки автомобілі, але і вдома, мобільні телефони і навіть собак.

В цілому, така економіка спільного споживання вже приносить більше 13 мільярдів євро прибутку по всьому світу. За прогнозами аналітиків, до 2025 року її прибутковість наблизиться до 300 мільярдів.

Оставить ответ