Вести.net: соціальна мережа як торговельний майданчик

размещено в: Новости | 0
Вести.net: соціальна мережа як торговельний майданчик
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Соціальна мережа як торговельний майданчик: російський інтернет-бізнес має намір зробити те, що нікому ще не вдавалося. Які потенційні розміри аудиторії, кому варто боятися і що затримує запуск нового проекту? На російському інтернет-форумі представники найбільшої російської соціальної мережі “ВКонтакте” розповіли про свій e-commerce сервіс “Товари”.

У вересні минулого року “ВКонтакте” в тестовому режимі ввів нові інструменти для інтернет-торгівлі. З їх допомогою спільноти отримали можливість додавати опис до кожного товару або послуги, розділяти їх за категоріями і відображати на спеціальній вітрині. За час тестування новими інструментами скористалося понад 600 тисяч спільнот, які виставили на свої вітрини в загальній складності 11 мільйонів товарів. Серед них можна знайти не тільки предмети одягу або продукти харчування, але навіть нерухомість.

“У нас, дійсно, за тими результатами, які ми бачимо, зрозуміло, що сервіс затребуваний. Це сотні тисяч унікальних відвідувачів на добу і мільйони переглядів товарних карток на добу. Безумовно, попит є, і ми в своїх планах виходимо з цього, і плани досить великі”, — говорить Юрій Іванов, директор по електронній комерції “ВКонтакте”.

Тепер розробники мають намір об’єднати всі пропозиції спільнот в єдиний каталог товарів — тобто створити своєрідний агрегатор на кшталт того, що вже є у “Яндекса” і Avito.

Це вже друга спроба інтегрувати майданчик для інтернет-торгівлі в соціальну мережу. Раніше “ВКонтакте” запускав сервіс “Мої Бажання”, який був закритий у 2011 році після вступу в силу “закону про національну платіжній системі”. Примітно, що на наступний день після закриття “Моїх Бажань”, трафік у “Авіто” виріс в два рази.

“Ми з нашою аудиторією, дійсно, можемо скласти конкуренцію названим сервісів. Ми тільки почали, тому, може бути, вони зі свого боку поки що не відчувають великої загрози. Але у нас є великі плани по розвитку нашого сервісу, — зазначає Іванов.

Запуск Єдиного каталогу товарів затримується у зв’язку з запланованим оновленням дизайну соціальної мережі. Розробники поки не наважуються назвати точну дату. За їх словами, він з’явиться не раніше, ніж через два місяці. А можливо, лише у другій половині 2016 року.

Однак, говорити про запуск повноцінного інтернет-магазину ще рано. Мова, швидше, йде про платформу для комунікації між продавцем і покупцем. Планів щодо запровадження будь-яких власних платіжних систем у “Вконтакте” немає. Але розробники розглядають варіанти задіяти інші, вже існуючі платіжні сервіси.

Варто також зазначити, що успішно інтегрувати майданчик для інтернет-торгівлі в соціальну мережу поки нікому не вдавалося. І багато в чому команда “Вконтакте” тут першопрохідці. Однак у них є свої джерела натхнення.

“Є приклад, на який ми можемо орієнтуватися і переймати досвід, — говорить Іванов. — Це WeChat, який, як відомо, в Азії — не той WeChat, який у нас тут. Там це платформа, на якій є абсолютно все. Тобто, там у додатку є інші програми, які дозволяють вам робити все, що завгодно, — замовити і оплатити таксі, записатися на прийом в салон краси, оплатити товар в інтернет-магазині.

Поки розробники “ВКонтакте” дивляться на Схід, Захід захоплює новий тренд — чат-боти. Фактично, це новий інтерфейс взаємодії з технологіями — розмовний, де користувачеві пропонується замовляти послуги не зі сторінок сайтів, а безпосередньо з месенджера. Саме на ботів роблять ставку основні конкуренти російської соцмережі — Facebook і Telegram. Однак у “ВКонтакте”, мабуть, поки не поділяють загального інтересу до чат-ботам. Хоча і не виключають можливості їх появи.

“У нас, скоріше, два шляхи, — продовжує Іванов. — Один шлях — це програми, які інтегруються. Ми сьогодні анонсували цей проект — додатки для спільнот. Можна буде вмонтувати додаток в співтовариство, яке буде щось специфічне, якусь вирішувати завдання або проблему. Проблему покупки квитків, проблему заповнення анкети, проблему запису до перукаря. Це з одного боку. З іншого — ми сьогодні дуже багато говорили про сервіс повідомлень для бізнесу і, в тому числі, api для повідомлень для бізнесу і call back api. З допомогою цих інструментів можна буде зробити і до-ботів, в тому числі.

Оставить ответ