Вести.net: стільникові оператори хочуть запустити глобальний мессенджер

размещено в: Новости | 0
Вести.net: стільникові оператори хочуть запустити глобальний мессенджер
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Стільниковий зв’язок, схоже, готова переступити в XXI століття — оператори, причому по всьому світу, домовилися дати абонентам сучасний сервіс замість дорогих і примітивних СМС. Хто від цього виграє, і наскільки сильна паніка в стані популярних інтернет-месенджерів?

На Всесвітньому мобільному конгресі в Барселоні було оголошено про цікаве співробітництво між компанією Google і глобальної асоціацією мобільних операторів GSMA, серед яких і велика четвірка російських стільникових компаній. Інтернет-гігант вирішив підтримати технологію RCS (Rich Communications Services — фактично, це СМС з можливостями вставляти картинки, аудиосособщения, бачити статус абонента та іншими принадами месенджерів), і готова вбудувати використовує її месенджер в Android за замовчуванням.

Очевидно, що Google хоче зробити такий самий вдосконалений СМС-сервіс, як iMessage, але з Hangouts не виходить. Тому з’явився варіант з стільниковими операторами і Джайбом. Джайб — стартап, побудований за стандартом Rich Communications Services. У 2015-му його купив Google і на його базі вирішив побудувати глобальний месенджер, запропонував його стільниковим операторам, мовляв, “ось сервіс, побудований на вашу стандарту, не треба нічого додатково вигадувати”. Більш того, це відмінно укладається в стратегію стільникових операторів щодо повернення блудних користувачів — абонентів, які обрали платним смсками безкоштовні месенджери.

За даними j’son & Partners, із-за діяльності OTT-сервісів — власне, месенджерів WhatsApp, Telegram і Viber — російські мобільні оператори в 2014 році не дорахувалися не менше 15-20 мільярдів рублів або близько 2 відсотків своїх доходів. Власне, тому оператори вирішили не воювати з мессенджерами, а конкурувати, зокрема, створити власний сервіс для спілкування, який об’єднав би всіх користувачів мобільних мереж.

Цікаво, що працювати над RCS-платформами (а це не тільки повідомлення, але і, наприклад, голосові дзвінки через Інтернет) потихеньку кожен з російських операторів у себе почав задовго до цього. МТС ще в червні минулого року оголосила запит на вивчення інформації по впровадженню технології RCS у себе в мережах. Інші оператори “великої трійки” — “Мегафон” і “Білайн” — успішно протестувала можливості RCS під час запуску VoLTE.

“З нашої точки зору як оператора, який бореться за щастя клієнта, нам би хотілося, щоб це виглядало як додаток вже вбудований в телефон, тому що тоді це має сенс і дає перевагу перед іншими месенджерами, — говорить Олександр Мазур, директор з інновацій та бізнес трансформації “Вимпелком”. — Тому що купуєш телефон, дістаєш з коробки і відразу користуєшся як СМСками, тільки до цих Смсками можна додати всі ті можливості, які є в IP-мережах”.

Взагалі всі месенджери — так звані OTT-додатка — поки не заробляють. Вони змагаються аудиторією. Не більше. І конкурувати з ними платними СМС практично неможливо. І начебто в стільникових компаніях це розуміють.

“Ми можемо змінитися трохи, якщо ви хочете. Це правда, користувачеві доводиться платити за кожен дзвінок, за кожну СМС, — міркує Даріо Бетті, директор департаменту з розвитку продуктів і послуг МТС. — Наші клієнти стали дзвонити і відправляти повідомлення за допомогою сервісів, які дозволяють зробити це безкоштовно. Наприклад, в WhatsApp ви можете зателефонувати безкоштовно також на WhatsApp. Ми враховуємо все це, і теж змінюємося. Нещодавно ми запустили музичний проект “МТС Мьюзик” і запропонували 20 мільйонів пісень. Це досить багато. І ви можете слухати їх безкоштовно. Якщо вам хочеться більше функцій, доведеться трохи доплатити. Також буде і з месенджером — дзвінки та повідомлення будуть безкоштовними, за додаткові функції доведеться доплатити, але це все буде дуже прозоро”.

Поки не ясно, як саме стандарт RCS буде вводитися, і чи буде він доступний у всіх операторів зв’язку. Варто відзначити, що таких великих операторів, як AT&T і Verizon, в анонсі немає, тому про глобальне впровадження RCS все-таки поки говорити рано.

На можливість появи глобального міжоператорського месенджера в сучасних популярних месенджерах відреагували майже однаково. Засновник Telegram сказав нашій програмі, що не вірить у появу такого сервісу, вважає, що оператори дуже неповороткі для нього. В Viber впевнені, що навіть якщо месенджер з’явиться, він ніколи не наздожене своїх конкурентів: адже аудиторія, яка звикла до хорошого сервісу і додатковим унікальних функцій, навряд чи піде туди, де намагаються повторити те, що вже є. В ICQ сказали, що їх команду ініціатива абсолютно не лякає, і взагалі тут слабо вірять в життєздатність такого месенджера. Тобто, з одного боку, він з’явиться, безумовно. У Google вже є три месенджера, зробити четвертий їм не складе праці. А ось зробити популярним — велике питання.

Оставить ответ