Вести.net: відповідальність за поведінку машин без водія покладуть на Google

размещено в: Новости | 0
Вести.net: відповідальність за поведінку машин без водія покладуть на Google
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Google просунувся ще на крок у справі повсюдного впровадження безпілотних автомобілів. І крок цей досить серйозний. Американське національне управління з безпеки руху на автострадах (англійська абревіатура NHTSA), головне агентство американського міністерства транспорту безпеки, офіційно визнало, що комп’ютер, який керує автомобілем замість людини, з точки зору закону може вважатися водієм. Ось що заявлено в офіційній доповіді: “Ми згодні з Google в тому, що його самоврядна машина може експлуатуватися без водія в тому традиційному розумінні цього терміна, який ми використовуємо вже більше ста років”.

Це означає, що агентство не має нічого проти того, щоб машини без водіїв вільно пересувалися по автострадах за умови, що відповідальність за можливі ДТП бере на себе Google, як і обіцяв. Втім, федеральним законом рішення NHTSA вважати не можна — це лише рекомендація, яка може зрушити з місця важкий питання створення правової бази для експлуатації безпілотних машин. Зараз регуляція цього питання віддана на відкуп владі кожного окремого штату. І далеко не всі прихильні до беспилотникам.

Так, місяць тому влада Каліфорнії заборонила самоврядним машин пересуватися по дорогах без людини всередині, який може не чіпати керма і педалей, але понесе відповідальність у разі ДТП. Крім того, у федеральному законі існують чіткі правила сертифікації машин, згідно з яким у них обов’язково повинна бути фізична педаль гальма, що активується людиною. У Google у відповідь заявляють, що присутність в автомобілі живого водія з усіма можливими органами управління зробить її експлуатацію тільки небезпечніше. Мовляв, людина може перехопити управління в критичній ситуації і зробити помилку, чого комп’ютер собі б не дозволив.

Втім, є і ще один нюанс. NHTSA, фактично, назвала систему керування водієм. В такому випадку, щоб водити машину на дорогах загального користування, їй необхідно проходити сертифікацію, подібно всім іншим водіям, грубо кажучи, “здавати на права”. Само собою, ні відповідних законів, ні екзаменаційної програми поки що не існує. Словом, правовий прогрес в США значно відстає від технічного. Хоча NHTSA обіцяли заступитися за Google і підготувати протягом півроку ряд пропозицій по безпілотних автомобілів, які будуть направлені в уряд.

Взагалі, створення законодавчої бази під автомобілі без водіїв хвилює зараз весь світ. Так, у компанії Jaguar заявили, що людство (зокрема, Google і Tesla), надто поспішають з практичним застосуванням авто-безпілотників. За словами одного з інженерів Jaguar, їх машини вже здатні пересуватися і орієнтуватися самостійно. Але перекладати відповідальність на автопілот ще рано — поведінка автономних машин недостатньо вивчено, а будь-яка серйозна аварія може стати прецедентом, який змусить владу заборонити безпілотники і сповільнить розвиток технології на десятки років.

У Росії, до речі, перші безпілотники на дороги обіцяли випустити вже до 2018-му році. За планом, це будуть вантажівки, забезпечують логістику чемпіонату світу з футболу. Але і у нас ентузіазм розробників натрапив на відсутність правової бази. Російська компанія Cognitive Technologies, яка, спільно з “КамАЗом”, і розробляє проект безпілотного вантажівки, вирішила почати розробку нормативних актів соцопитування. Користувачам пропонувалося вибрати дію безпілотника, якщо на проїжджу частину перед ним біжить собака, людина або група людей. Основних варіантів відповіді 3 — проїхати, не знижуючи швидкості, піти на зустрічну смугу, ризикуючи зіткнутися із зустрічною машиною, і піти у кювет, ризикуючи собою і пасажиром або вантажем. Нещодавно були оприлюднені результати, які, втім, великий ясності не внесли. Так, 70 відсотків респондентів заявили, що жертвують собою заради пішохода. 25 — віддадуть перевагу його переїхати. Собаку ж вирішили помилувати лише 40 відсотків опитаних.

Ну а поки законодавці ламають списи, перший громадський безпілотний транспорт раптово заробив в Нідерландах. Сьогодні компанія N-Vidia повідомила про запуск своєї служби безпілотного маршрутного таксі WEpods. Викликається воно за допомогою мобільного додатку, вміщує 6 чоловік та курсує між містами Вагенінген і Ід в провінції Гельдерлэнд. В основі системи управління лежить “мозок” від N-Vidia.

Найбільший виробник відеокарт бере участь в проекті не випадково — графічні адаптери виявилися ідеальною основою для машинного навчання Deep Learning. Саме на ній засновані алгоритми управління цією “маршруткою”. Так що, машини не просто перевозять пасажирів, але й збирають інформацію про дорожню обстановку і постійно вчаться. Це експеримент, який, за задумом творців, дозволить створити універсальний алгоритм управління, що забезпечує максимальну безпеку для пасажирів. Цікаво, втім, як далеко він зайде — чи не трапиться такого, що, в цілях безпеки автомобіль і зовсім відмовиться виїжджати з стоянкового боксу.

Оставить ответ