Вести.net: Яндекс вивчив поведінку користувачів

размещено в: Новости | 0
Вести.net: Яндекс вивчив поведінку користувачів
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Компанія “Яндекс” провела масштабне дослідження, мета якого – з’ясувати, для чого насправді люди використовують гаджети, чим відрізняється інтернет-пошук з планшета від пошуку з комп’ютера, які шанси на розвиток цифрових помічників в смартфонах. Найцікавіші висновки — у черговому випуску програми.

Комп’ютер все ще залишається основним пристроєм для пошуку і роботи в Мережі, планшет оселився виключно в будинку користувача і використовується для пошуку мультимедійного контенту, а смартфон — це предмет першої необхідності і особиста довідкова служба сучасної людини. Такі підсумки дослідження, в якому компанія “Яндекс” вивчала сценарії поведінки користувачів різних пристроїв. Звичайно ж, на прикладі пошукових запитів.

Аналітик компанії “Яндекс” Ігор Лошиц пояснює: “Ідея виникла наступним чином. Сьогодні вже дві третини користувачів Інтернету виходять щодня з планшетів і смартфонів, а 15 відсотків взагалі обходяться без комп’ютерів. Ось ми і вирішили з’ясувати, чим взагалі відрізняється тип поведінки на цих трьох пристроях на прикладі пошукових запитів “Яндекса”. Саме дослідження дуже довгий, ми перелопатили величезний масив даних”.

За даними “Яндекс.Метрики”, з усього трафіку, який обробляють пошукові системи, близько 30 відсотків припадає на мобільні пристрої. Зі смартфонів задають у 2,5 рази більше інформаційних пошукових запитів, ніж з планшетів, але все одно багато менше, ніж з комп’ютерів. Це пояснюється тим, що на мобільних пристроях люди частіше займаються тим, що не вимагає звернення до пошуку, наприклад, спілкуються. Тобто, комп’ютери, смартфони і планшети використовуються в різний час доби для вирішення різних завдань.

“Це одні і ті ж люди. Тобто, на роботі вони шукають “держава”, “адміністрування бізнесу”, “промисловість” — з комп’ютера. Поки вони обідають, вони шукають на телефоні якусь інформацію, а ввечері вони ж шукають якісь фільми з планшетів. Тобто, швидше за все, це одні і ті ж люди, просто в різний час дня різні завдання, і зручніше використовувати різні пристрої”, — пояснює Ігор Лошиц.

Далі аналітики “Яндекса” вивчили, що саме найчастіше люди шукають на тих або інших пристроях. Для цього випадковим чином відібрали по три тисячі запитів з комп’ютерів, планшетів і смартфонів, і для кожного запиту визначили його мету, сферу життя і тему. У підсумку “Яндекс” виділив близько тридцяти напрямків пошукових запитів, кожне з яких відповідає за одну з сфер життя — від тварин до бізнесу. З цих тридцяти напрямків в рівній мірі представлені на всіх платформах тільки п’ять: автомобілі, дозвілля, комп’ютери та електроніка, література, транспорт. Інші характерні для одних пристроїв, або для інших.

“Ось, скажімо, з комп’ютера частіше запитують про роботу, про промисловість або управління бізнесом, але одночасно і про відпочинок, і про розваги, в тому числі, і поза інтернетом. Також тут більше шукають контент, особливо ігри і софт. Частка пошуку інформації тут нижче, ніж на інших пристроях. Планшет — це саме домашнє пристрій, що їх найчастіше використовують увечері і у вихідні дні, а запитують найчастіше про особисті справи, найчастіше, домашніх, пов’язаних з дітьми, ремонтом, їжею і так далі. З розваг тут більше шукають фільми, серіали, спорт, в’язання і інше рукоділля. Телефони використовують, насамперед, для пошуку інформації. Тут дуже багато освітніх запитів, і при цьому рідше запитують про роботу та відпочинок”, — резюмує Ігор Лошиц.

Особливо цікаво те, що, за даними “Яндекса”, з телефонів надходить в 3,5 рази більше запитів в питальній формі — зі словами “як”, “що”, “коли” і іншими, наприклад, “Де зимують птахи?”, “Як виростити печериці в підвалі?” або “Зламаний ніс два дні тому. Можна чхнути?”. Тобто, запити, за структурою схожі на звичайне людське спілкування. А це, фактично, той формат взаємодії зі смартфоном, на який претендують віртуальні особисті помічники, такі, як Siri, Cortana, OK Google та інші.

Оставить ответ