Вести.net: захист для месенджера і машини-роботи

размещено в: Новости | 0
Вести.net: захист для месенджера і машини-роботи
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Безпечними мессенджерами серйозно захопилися великі вчені. Свій варіант захищеної програми представила команда розробників з лабораторії штучного інтелекту Массачусетського технологічного інституту. Їх програма називається “Вувузела”, в честь труби, винайденої південноафриканськими футбольними уболівальниками, яка стала всесвітньо відомою після чемпіонату світу з футболу в ПАР у 2010 році.

Здавалося б, не саме підходяще ім’я для такої скритної і тихою речі, як захищений месенджер. Але воно в точності відображає принцип дії програми. Коротенько, її робота заснована на тому ж принципі, що і захищений браузер Тор.

Він, нагадаємо, використовує технологію так званої “цибульного маршрутизації”. Це коли користувач отримує доступ до певних ресурсів не безпосередньо, а через декілька віддалених серверів, кожен з яких додатково шифрує дані і видаляє інформацію про попередньому. Тільки “Вувузела” робить ще дещо, чого не робить Tor.

Подібно безлічі дудок з своєї назви, вона створює потужний “інформаційний шум”. Коли користувач відправляє повідомлення, разом з ним програма відправляє сотні інших таких же за обсягом повідомлень-обманок на сотню різних серверів. У свою чергу, кожен з цих серверів робить те ж саме.

В цей час вихідне повідомлення спокійно рухається до адресата. Спосіб цілком робочий і, дійсно, як кажуть вчені, дає “математичну гарантію того, що дані не будуть перехоплені. Теоретично це можливо, але практично вимагає таких ресурсів, що не має ніякого сенсу.

Це дозволяє приховати навіть найбільш уразливі метадані, тобто, в даному випадку, IP-адреси. Це те, чого Tor, як раз, не може гарантувати на 100 відсотків.

На початку грудня стало відомо про серйозної уразливості “тіньового інтернету”. Справа в тому, що сервери для Tor надаються добровольцями. Будь-який користувач може дозволити мережі використовувати комп’ютер для “заплутування слідів”. Це, з одного боку, перевага — чим більше серверів, тим краще. З іншого — ахіллесова п’ята. Якщо у вас під контролем є досить багато серверів Tor, то ви, використовуючи нехитра, маєте досить високий шанс перехопити інформацію тоді, коли вона найменш захищена — на першому сервері ланцюжка шифрування. На цьому етапі метадані ще не приховані. Власне, цей експеримент успішно провела група вчених з університету Карнегі Меллон, при прямому фінансуванні ФБР.

А технологія “Вувузела” дозволяє звести шанс перехоплення до статистичної похибки. Є, втім, у технології один серйозний недолік. Вона генерує величезний обсяг трафіку, і вимагає досить серйозних обчислювальних ресурсів. Розробники пишуть, що в процесі тестування додаток дозволяло обмінюватися повідомленнями приблизно раз на хвилину. Уявіть, якщо б ваш Telegram працював з тією ж швидкістю. Треба думати, комерційним такий месенджер не стане ніколи. Але от для спецзв’язку — цілком годиться.

***

Російська компанія Cognitive Technologies, яка, спільно з “КамАЗом”, розробляє проект безпілотного вантажівки, перейнялася нормативними актами, регулюючими поведінку машин-роботів на дорозі. Нагадаємо, безпілотні Камази обіцяли випустити на вулиці вже до чемпіонату світу з футболу 2018 року.

Такими темпами, законотворчість за технологією може просто не встигнути. А питань залишається безліч. Наприклад, хто буде відповідати, якщо КамАЗ без водія потрапить в ДТП? Як робот повинен вести себе в критичній ситуації? Відповіді у Cognitive Technologies вирішили отримати з допомогою соцопитування. Користувачам пропонується вибрати дію безпілотника, якщо на проїжджу частину перед ним біжить собака, людина або група людей. Основних варіантів відповіді 3 — проїхати, не знижуючи швидкості, піти на зустрічну смугу, ризикуючи зіткнутися із зустрічною машиною і піти у кювет, ризикуючи собою і пасажиром або вантажем.

Дуже цікаво буде подивитися на результати. Звичайно, налаштовувати керування безпілотним КамАЗом, грунтуючись на думці не експертів, а статистичного більшості — досить дивно. Але, очевидно, можна буде зробити висновки про поведінку на дорозі самих респондентів.

Жарти жартами, а створення законодавчої бази під автомобілі без водіїв хвилює зараз весь світ. Так, у компанії Jaguar заявили, що людство (зокрема, Google і Tesla), надто поспішають з практичним застосуванням автобеспилотников. За словами одного з інженерів Jaguar, їх машини вже здатні пересуватися і орієнтуватися самостійно. Але перекладати відповідальність на автопілот ще рано — поведінка автономних машин недостатньо вивчено, а будь-яка серйозна аварія може стати прецедентом, який змусить владу заборонити безпілотники і сповільнить розвиток технології на десятки років.

Оставить ответ