“Яндекс” відстояв у суді таємницю листування користувача

размещено в: Новости | 0
“Яндекс” відстояв у суді таємницю листування користувача
0 голосов, 0.00 общий. рейтинг (0% сумма)

Влада вперше спробували залучити “Яндекс” до відповідальності за відмову розкрити інформацію про своїх користувачів, пише “Комерсант”. Компанія відмовилася надати Федеральній митній службі (ФМС) особисте листування одного з клієнтів “Яндекс.Пошти”, а потім успішно відстояла свою правоту в суді.

Google, Facebook і Twitter в 2015 році отримали від російських правоохоронних органів близько 300 запитів інформації про користувачів, пише видання. Російські інтернет-компанії отримують їх у кілька разів більше, і ці вимоги не завжди законні, стверджують опитані газетою експерти.

22 березня Хамовницький районний суд Москви скасував протокол про адміністративне порушення відносно “Яндекса” по статті 19.7 Кодексу про адміністративні правопорушення (“неподання інформації у державний орган”). Представник “Яндекса” Ася Мелкумова розповіла “Комерсанту”, що раніше компанія відмовилася надати підрозділу ФМС особисте листування користувача “Яндекс.Пошти”.

Після цього світовий суддя судової ділянки номер 425 міста Москви виніс постанову про притягнення до адміністративної відповідальності та успішно оскаржила в Хамовницькому районному суді. “Це перший випадок, коли “Яндекс” спробували притягнути до відповідальності за таку відмову”, — підкреслила Мелкумова.

Згідно з текстом постанови мирового судді, в компанію “Яндекс” звернулася Находкинская митниця, яка вимагала надати електронні повідомлення, включаючи додатки, відправлені та отримані за допомогою використання електронної поштової скриньки (адреса скриньки не вказано) за період з 1 січня 2014 року по 1 жовтня 2015 року. До свого запитом митниця доклала постанова Находкинского міського суду, згідно з яким за допомогою електронної поштової скриньки “можливо, обговорювалися питання, пов’язані з організацією і здійсненням ухилення від сплати митних платежів”.

“Яндекс” відмовив у наданні листування, так як в постанові суду не було вказівки на обмеження таємниці листування нашого користувача”, — пояснила Ася Мелкумова. В результаті компанію визнали винною в адміністративному порушенні та призначили покарання у вигляді 3000 рублів штрафу, однак Хамовницький районний суд задовольнив скаргу “Яндекса” на дане рішення і скасував постанову.

“Згідно Конституції обмеження права на таємницю листування допускається тільки на підставі судового рішення. “Яндекс”, Google, Facebook, Twitter і багато інші міжнародні сервіси, надає інформацію про користувачів правоохоронним органам в порядку і випадках, які передбачені законодавством”, — повідомила юридична служба “Яндекса”.

Заступник директора з наукової роботи юридичної групи “Яковлев та Партнери” Анастасія Рагуліна згодна з “Яндексом”, що оперативно-розшуковий захід “наведення довідок” не може бути використане в цілях отримання електронної пошти користувача.

Джерело: “Комерсант”

Оставить ответ